آفتاب

پیش بینی بارش برف و یخ زدگی برای مناطق جلگه ای مازندران

پیش بینی بارش برف و یخ زدگی برای مناطق جلگه ای مازندران

ساری- ایرنا- هواشناسی مازندران روز دوشنبه با انتشار اخطاریه ای نسبت به احتمال بارش برف در مناطق جلگه ای و کاهش دمای هوا به پنج درجه زیر صفر طی روزهای سه شنبه تا صبح پنجشنبه هفته جاری هشدار داد.

در این اخطاریه آمده است که با توجه به تقویت و تداوم توده هوای سرد بارشی به استان مازندران ، بارش باران و برف تا صبح پنجشنبه در استان ادامه دارد.
بنابر این گزارش ، در این مدت دمای هوا بشدت کاهش می یابد ، به طوری که از سه شنبه شب تا صبح پنجشنبه حتی در مناطق دشت و جلگه نیز احتمال بارش برف وجود دارد .
در اخطاریه هواشناسی مازندران آمده است که دمای هوای مازندران در طول شب به زیر صفر سقوط می کند و به منفی چهار تا پنج درجه زیر صفر می رسد.
مدیرکل هواشناسی مازندران در این باره به خبرنگار ارنا گفت : با توجه به بارندگی به همراه کاهش دما در استان ، جاده های استان لغزنده خواهد شد و احتمال اختلال در تردد جاده ای بخصوص در مناطق کوهستانی وجود دارد.
سید محمد رضا رضوی با پیش بینی احتمال مه گرفتگی مناطق کوهستانی به همراه بارش برف ، از رانندگان خواست تا برای تردد در این مسیر ها تجهیزات زمسنانی مانند زنجیر چرخ و پوشاک گرم به همراه داشته باشند.
مازندران 10 هزارو 700کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که 350 کیلومتر آن کوهستانی است.
وی گفت : کاهش شدید دما موجب افزایش مصرف سوخت بویژه گاز شده و می تواند به افت فشار در شبکه گاز رسانی منجر شود.
مازندران یک میلیون 215 هزار مشترک گاز دارد که بر اساس اعلام این شرکت ، روزانه در فصل سرد 22 تا 26 میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف می شود.
مدیر کل هواشناسی مازندران تاکید کرد: بخش های مختلف کشاورزی ( باغبانی ، زراعی و دامی ) با توجه به شرایط جوی تمهیدات لازم را انجام بدهند.
به گزارش ایرنا حدود چهار هزار و 200 ماهیگیر در پهنه 338 کیلومتری سواحل مازندرانی خزر مشغول صید ماهیان استخوانی هستند.
در حال حاضر باغداران مرکبات نیز مشغول برداشت نارنگی و پرتقال هستند که باید نسبت به هشدار هواشناسی اقدامات لازم را انجام بدهند.
مازندران 110 هزار هکتار باغ مرکبات دارد که پیش بیین شده است که امسال 2مییلون 500هزار تن مرکبات تولید شود.
خبرنگار : سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654
کد N1556585

وبگردی