آفتاب

رفع آسیب های اجتماعی در گرو عدالت و رعایت اعتدال در جامعه است

رفع آسیب های اجتماعی در گرو عدالت و رعایت اعتدال در جامعه است

سمنان- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت : اگر جامعه ای به عدالت نرسد و در آن جامعه عدالت وجود نداشته باشد، معضلات و آسیب های اجتماعی افزایش پیدا می کند.

احمد همتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : طبق گزارش ها و مستندسازی های موجود، در کشور آسیب های اجتماعی فراوانی وجود دارد که برای کاهش و رفع آین چالش ها، باید جامعه به اعتدال برسد و عدالت در آن جامعه گسترش یابد.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب برای رفع آسیب های اجتماعی موجود در کشور، اظهار داشت: همه مسئولان باید برای رفع این چالش بزرگ تلاش کنند تا جامعه عاری از هرگونه آسیب های اجتماعی باشد.
وی اضافه کرد : در سال های اخیر سیاست های نظام و دولت نیز به سمت برقراری اعتدال و عدالت در جامعه رفته است و این رویکرد می تواند بسیار امیدوار کننده باشد.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه مردم و مسئولان با مشارکت یکدیگر باید تمرکز خود را بر رفع آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های موجود در جامعه قرار دهند.
** افراد متخلف در حوزه محیط زیست باید هزینه سنگینی پرداخت کنند
همتی در بخشی دیگری با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به حفظ محیط زیست افزود : اگر کسی در حوزه محیط زیست تخلف هایی مانند تخریب محیط زیست، استفاده بی رویه از اراضی، زمین خواری و جنگل خواری انجام بدهد باید هزینه سنگینی برای این تخلف بپردازد.
وی ادامه داد: حیات انسان ها منوط به حفظ محیط زیست است و اگر کره زمین تخریب شود حیات انسان ها به خطر میافتد و حفظ محیط زیست باید به یک فرهنگ برای مردم جامعه تبدیل شود.
وی خاطرنشان کرد : تخریب محیط زیست در همه جای ایران است و استان هایی که از حساسیت بالاتری برخوردار هستند و جنگل ها و مراتع بیشتری در آن جا واقع شده است، تخریب محیط زیست در این مکان ها بیشتر است.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : جمعیت بالا، جاذبه های گردشگری بیشتر، گردشگران بیشتر از عوامل تخریب محیط زیست است و هرجا که انسان ها بیشتر در آن محل تردد داشته باشند تخریب نیز بیشتر می شود.
7341/6026
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
کد N1556392

وبگردی