آفتاب

بسیج مراکز درمانی و بهداشتی پایانه مرزی چذابه برای ارایه خدمات پزشکی به زائران اربعین حسینی

بسیج مراکز درمانی و بهداشتی پایانه مرزی چذابه برای ارایه خدمات پزشکی به زائران اربعین حسینی

چذابه - ایرنا - همه مراکز درمانی وبهداشتی در اطراف پایانه مرزی چذابه برای ارایه خدمات فوری پزشکی به زائران اربعین حسینی بسیج شده اند.

به گزارش ایرنا همزمان با تند شدن آهنگ بازگشت زائران اربعین حسینی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، بهداری ناجا ، هلال احمر ، فوریت های پزشکی 115 و مدیریت درمان تامین اجتماعی مستقر در اطراف پایانه مرزی چذابه برای ارایه خدمات شبانه روزی به زائران به حال آماده باش کامل درآمدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پایگاه های درمانی ، اکیپ های پزشکی ، اتوبوس های بیمارستانی با همه تجهیزات و امکانات به همراه تیم های پزشکی با تخصص های مختلف فعال شده و هم اکنون در حال خدمت رسانی هستند.
دکتر اسماعیل ایدنی افزود: همه زائران اربعین حسینی که دچار ناراحتی های تنفسی ، تب ، سرگیجه و تهوع هستند پس از ورود به پایانه بلافاصله به مراکز درمانی هدایت می شوند.
وی با بیان اینکه در چند روز اخیر 460مورد شبه آنفلوانزا در مرز چذابه شناسایی شدند افزود: همه پایگاههای درمانی و بهداشتی در مرز تا بازگشت آخرین زائر به وطن به کار خود ادامه می دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور افزود: کار اصلی پایگاهها و مراکز درمانی هم اکنون که زائران در حال بازگشت هستند شروع شده و در چند روز اخیر میزان مراجعات زائران به مراکز درمانی افزایش زیادی داشته است.
دکتر ایدنی با بیان اینکه قبل از عزیمت زائران به عتبات عالیات اطلاع رسانی خوب و موثری به زائران در پیشگیری از بیماری ها ارایه شده است ابراز امیدواری کرد تا چند روز آینده که موج بازگشت زائران در چذابه ادامه خواهد داشت به تدریج نگرانی ها کاهش یابد.
دکتر علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز با اعلام اینکه مراکز امداد و نجات با امکانات بستری در خدمت زائران قرار گرفته است افزود: همزمان با موج بازگشت زائران ، همه امکانات پزشکی این جمعیت در حال خدمت رسانی شبانه روزی هستند و در صورت نیاز ، بیماران حاد با آمبولانس و بالگرد به مرکز استان انتقال می یابند.
وی گفت:همه اکیپ های پزشکی جمعیت هلال احمر در پایانه مرزی چذابه در حال خدمت رسانی به زائران هستند و اغلب زائران پس از معاینه و درمان سرپایی رهسپار شهرهای خود می شوند.
دکتر صادق جلیلی مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان نیز با اعلام اینکه چندین دستگاه آمبولانس ، بهیار و پزشک برای کمک به مراکز درمانی به چذابه و شلمچه اعزام شده اند گفت: در صورت نیاز مراکز درمانی مدیریت درمانی تامین اجتماعی سوسنگرد برای ارائه خدمات پزشکی به زائران اربعین حسینی آمادگی کامل دارند.
وی گفت: با هماهنگی انجام شده مراکز درمانی مدیریت درمانی تامین اجتماعی در شهرهای مسیر از جمله اهواز آمادگی دارند به زائران اربعین حسینی خدمات پزشکی رایگان ارائه کنند.
در همین حال استاندار خوزستان روز یکشنبه در نشست ستاد اربعین که در پایانه مرزی چذابه برگزار شد بر ادامه خدمت رسانه همه جانبه به زائران حسینی با رعایت اخلاق اسلامی و تا پایان بازگشت زائران تاکید کرد.
گذرگاه مرزی چذابه در 110کیلومتری یکی از سه کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی است.
حدود 500هزار زائر اربعین حسینی از چذابه به عتبات عالیات مشرف شدند.
6065/6064
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار دهنده: محسن بهاروند
کد N1556272

وبگردی