آفتاب

استفان هاوکینگ: تنها هزار سال دیگر روی زمین زنده‌ایم

استفان هاوکینگ: تنها هزار سال دیگر روی زمین زنده‌ایم

استفان هاوکینگ فیزیکدان مشهور بریتانیایی به بشر هشدار داده‌است که تنها هزار سال دیگر برای زندگی روی زمین فرصت دارد، و تنها عاملی که می‌تواند موجب بقای بشر شود ایجاد سکونت‌گاه‌های جدید در دیگر نقاط از سامانه خورشیدی است.



براساس گزارش اينديپندنت، هاوكينگ در سخنراني در دانشگاه كمبريج گفت ما به خاطر آينده بشريت بايد به فعاليت‌هاي فضايي خود ادامه دهيم زيرا فكر نكنم بدون رها كردن اين سياره آسيب‌ديده، تا بيش از هزار سال ديگر بشر دوام بياورد.





به نظر مي‌آيد سرنوشت بشريت به تازگي هاوكينگ را به شدت نگران كرده‌است، زيرا سخنان اخير وي در برنامه‌اي تلويزيوني به نام مكان‌هاي مورد علاقه هاوكينگ نيز درباره خطرهاي ارتباط با بيگانگان فضايي و هوش فرازميني هشدار داد. وي در اين فيلم مي‌گويد بيشتر از هر زمان ديگري اطمينان دارد كه انسان در جهان تنها نيست ، اما درصورتي كه بيگانگان بشر را بيابند، آن را به چشم موجودي ضعيف و نابود‌شدني، مانند يك باكتري خواهند شد.






 




هاوكينگ با اشاره به اينكه انسانيت اشتباه را بارها و بارها تكرار مي‌كند، حتي در شرايطي كه به تاريخ خود افتخار كرده و بايد براساس تجربيات گذشته‌اش عملكرد بهتري از خود نشان دهد. هاوكينگ مي‌گويد سلاح‌هاي خودكار قدرتمند مي‌توانند عواقب جبران‌ناپذيري براي بشريت داشته‌باشند.





وي تخمين زده‌است كه سكونتگاه‌هاي خودگران و خودكفاي انسان‌ها در مريخ، ايده‌اي است كه تا 100 سال ديگر عملي نخواهد شد،‌از اين رو بشر در اين مدت زمان بايد احتياط را در پيش بگيرد.





هاوكينگ سال گذشته نام خود را به ائتلافي متشكل از 20 هزار محقق و متخصص افزود، ادتلافي كه خواسته آن متوقف‌سازي توليد هرنوع سلاح خودكار با قابليت شليك به سوي هدف‌هاي تعيين شده بدون دخالت انسان است.






کد N1555990

وبگردی