آفتاب
همزمان با روز اربعین حسینی؛

استان تهران سیاهپوش شد/ اشک های جاماندگان از کربلا

استان تهران سیاهپوش شد/ اشک های جاماندگان از کربلا

تهران-همزمان با اربعین حسینی، نقاط مختلف استان تهران سیاهپوش شده است و بسیاری از سوگواران حسینی به عنوان جاماندگان از کربلا، اشک ماتم و دلتنگی ریختند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با اربعین حسینی، نقاط مختلف استان تهران غرق در ماتم و عزا بوده و برنامه های مختلف سوگواری و عزاداری در این استان در حال برگزاری است.

مردم استان تهران که از غافله زائران کربلای معلی جامانده اند، در شب و روز اربعین حسینی می کوشند تا عشق و ارادت خود را به سید و سالار شهیدان به نمایش بگذارند.

پخت آش نذری و حلیم در روز اربعین حسینی در بسیاری از مناطق استان تهران انجام شده و عزاداران حسینی میهمان سفره با کرامت سید وسالار شهیدان بودند.

عزاداران حسینی در نقاط مختلف استان تهران در شب و روز اربعین، در اماکن مذهبی نظیر مساجد، حسینیه ها، امامزادگان واجب التعظیم و هیئات مذهبی جمع شده و به عشق سید و سالار شهیدان به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

قبله تهران و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز در شب اربعین حسینی میزبان عاشقان اهل بیت بود و این مکان مقدس در روز اربعین نیز از هزاران عزادار که با پای پیاده از تهران در حال حرکت هستند، پذیرایی می کند.

برنامه ها و آیین های عزاداری در استان تهران و در شهرستان هایی نظیر ورامین، پیشوا، پاکدشت، دماوند، فیروزکوه، شهریار، شهرقدس، ملارد، شمیرانات، اسلامشهر، رباط کریم، بهارستان و غیره با شکوه خاصی در حال برگزاری است.

مراسم اربعین زمینه ساز گسترش فرهنگ عاشورا شود

حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد از کارشناسان مذهبی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: زیارت اربعین از جمله اعمالی است که در این روز سفارش شده و برکات فراوانی را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: عزادارانی که در روز اربعین حسینی در کربلای معلی حضور پیدا کرده اند، توفیق بزرگی را یافته اند اما دوستداران سید و سالار شهیدان که در زمره جاماندگان از کربلا هستند نیز با قرائت زیارت اربعین، در زمره زائران امام حسین(ع) قرار خواهند گرفت.

قدوسی نژاد ادامه داد: بدون تردید اجتماع اربعین حسینی در کربلای معلی به عنوان بزرگترین اجتماع بشری محسوب می شود که به خوبی عشق و ارادت مردم جهان را به اهل بیت عصمت و طهارت نشان می دهد.

وی ادامه داد: باید مراسم اربعین حسینی زمینه ساز گسترش و تعمیق فرهنگ عاشورا شده و از این مسیر، زمینه لازم برای تببین فلسفه قیام امام حسین(ع) فراهم شود.

قدوسی نژاد اضافه کرد: عزادار حسینی که با فرهنگ و سیره امام حسین(ع) مأنوس شود، از دشمن تأثیر نمی پذیرد و به عنوان یک مبلغ، می تواند زمینه ساز توسعه و گسترش فرهنگ و مبانی اهل بیت عصمت و طهارت شود.

عشق به امام حسین(ع) حد و مرز نمی شناسد

حجت الاسلام حسن منتظری رییس اداره تبلیغات اسلامی قرچک و از کارشناسان مذهبی نیز در این زمینه اظهار داشت: این یک واقعیت غیر قابل انکار محسوب می شود که عشق و ارادت به سید و سالار شهیدان حد و مرز نمی شناسد.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که بسیاری از زائران اربعین حسینی از نقاط مختلف جهان با پای پیاده به سمت کربلای معلی حرکت کردند و این نشان می دهد که عشق به اهل بیت جهانی شده است.

منتظری ادامه داد: باید از فرصت اربعین و برگزاری مجالس عزاداری و سوگواری به منظور گسترش فرهنگ شیعه و خنثی سازی توطئه های دشمن استفاده شود.

وی اضافه کرد: دشمن با استفاده از ابزارهای مختلف تلاش می کند تا در ذهن و فکر مردم شبهه ایجاد کند و در این راستا فرصت اربعین حسینی می تواند بسیاری از این نقشه ها را خنثی کند.

کد N1555662

وبگردی