آفتاب

پرداخت بیش از 1900 فقره وام برای اشتغالزایی شهرستان قلعه گنج

پرداخت بیش از 1900 فقره وام برای اشتغالزایی شهرستان قلعه گنج

جیرفت - ایرنا - فرماندار قلعه گنج از توابع استان کرمان گفت که از ابتدای تاسیس گروه های توسعه روستایی و صندوق های خرد اعتباری در این شهرستان، یکهزار و 912 فقره وام به ارزش 13 میلیارد و 847 میلیون ریال در جهت راه اندازی مشاغل پایدار روستایی و مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وحدت عیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از قلعه گنج بعنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی نام برد و افزود:این میزان وام از مجموع هفت میلیارد و 418 میلیون و 920 هزار ریال پس اندازهای مردمی در این صندوق ها و همچنین کمک های بنیاد مستضعفان در 60 صندوق توسعه روستایی پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: طرح توان افزایی روستاییان تاکنون در 60 روستای شهرستان قلعه گنج اجرا شده و در 40 روستای دیگر در دست اجراست.
وی گفت: طرح توان افزایی جوامع محلی شهرستان قلعه گنج در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از تیرماه سال گذشته با همکاری بنیاد مستضعفان و دانشگاه تهران شروع به کار کرد.
فرماندار قلعه گنج افزود: در فاز اول این طرح 20 روستا و در فاز دوم در 40 روستای دیگر اجرا و طی آن 654 گروه از مردم به تعداد 9 هزار و 27 نفر با عنوان گروه های توسعه روستا تشکیل شده است لذا با توجه به عزم مردم و اتحاد آنها در فاز سوم 40 روستای دیگر پوشش داده می شود.
وی خاطرنشان کرد: این تعاونی های فراگیر ملی برای نخستین بار در سطح استان کرمان و بر مبنای توانمندی اجتماعی و اقتصادی روستاهای هدف در بخش های کشاورزی، دامداری، صنعت و معدن و صنایع دستی راه اندازی شد.
عیدی گفت: معاون اول رئیس جمهوری و فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتی کشور در سفر هفته قبل خود به جنوب کرمان و شهرستان قلعه گنج پس از دیدار و گفت و گو با صاحبان مشاغل ایجاد شده و تسهیلگران طرح های اقتصاد مقاومتی، روند اجرایی طرح توان افزایی جوامع محلی را در پیشرفت و آبادانی شهرستان قلعه گنج بسیار خوب و اثربخش ارزیابی کرد.
وی اضافه کرد: پس از گذشت 16 ماه در 60 روستای این شهرستان حس امید، تلاش و کوشش و خودباوری تقویت شده است لذا مردم هم با راه اندازی گروه های توسعه روستایی و صندوق های خرد اعتباری صاحب مشاغل پایدار شده اند.
فرماندار قلعه گنج گفت: همانگونه که عنوان مشاغل خرد نشان می دهد، طرح توان افزایی روستاییان در جهت ایجاد و توسعه مشاغل خرد و مورد نیاز بازار اجرا شده و اگرچه ممکن است مبلغ وام پرداختی زیاد نباشد اما منجر به ایجاد شغل شده و مهمتر این که از محل صندوق های خرد روستایی با مشارکت مردم، تسهیلات دریافت می کنند.
وی افزود: افراد در این طرح به اندازه 10 برابر آورده متقاضی در صندوق تا سقف 20 میلیون ریال بدون ضامن از صندوق وام می گیرند و 100 میلیون ریال هم برای تکمیل با ضمانت صندوق از بانک سینا دریافت می کنند.
قلعه گنج با جمعیت 76 هزار و 376 نفر در 430 کیلومتری جنوب کرمان است و اکثر مردم این منطقه به کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند.
شهرستان قلعه گنج از سال 93 طی تفاهم نامه استانداری کرمان با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی معرفی و طرح توسعه و آبادانی این منطقه محروم با رویکرد اقتصاد مقاومتی و مشارکت مردم محلی عملیاتی شد.
به گفته مسئولان استان با اقداماتی که در چارچوب طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی صورت گرفته شاخص های امنیتی در این منطقه 78 درصد افزایش پیدا کرده است.
کرمان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته در سفر به جنوب کرمان از شهرستان قلعه گنج نیز بازدید کرد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/3028
کد N1555507

وبگردی