آفتاب
استاندار کرمانشاه:

تجربه تاریخی و منطق حکم می کند تا روحیه بسیجی را همواره حفظ کنیم

تجربه تاریخی و منطق حکم می کند تا روحیه بسیجی را همواره حفظ کنیم

کرمانشاه– ایرنا– استاندار کرمانشاه گفت: باید بدانیم که پس از جنگ هیچگاه از تهدیدهای دشمنان در امان نیستیم لذا برای اینکه کشورمان بتواند قوی و محکم به عنوان یک سرزمین اسلامی در دنیای امروز به راه خودش ادامه بدهد تجربه تاریخی و منطق حکم می کند که روحیه بسیجی را همواره حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی روز شنبه در دیدار مدیران و فرماندهان سپاه و بسیجی با امام جمعه کرمانشاه به مناسبت هفته بسیج افزود: مفهوم بسیج به معنی تدارک همه نیروها برای یک هدف بزرگ در ادبیات ما ریشه دارد و حضرت امام (ره) نیز در هشت سال دفاع مقدس این حرکت عظیم بسیج را به وجود آوردند.
وی بیان داشت که در دنیای امروز در مدیریت سازمان ها و کشورها به موضوع تقسیم کار به عنوان یکی از ارکان اصلی مدیریت توجه شده و حتی در موضوع مهمی مثل دفاع و مسایل نظامی نیز موضوع شکل تخصصی به خودش گرفته است از جمله خدمت نظام وظیفه را از یک شکل همگانی به یک شکل سازمانی و حقوق بگیر تبدیل کرده اند.
رازانی ادامه داد که در فرهنگ اسلامی ما بیش از آنکه کارهای مهم، متکی بر تقسیم کار باشد متکی بر بسیج همگانی بوده است به عنوان نمونه در شروع تشکیل جامعه اسلامی در مدینه موضوع تاسیس مسجد با شراکت همه مردم و حتی خود رسول (ص) انجام شده و در جهادهایی هم که اتفاق می افتاده همه مردم در کنار هم بوده اند و اگر کسی از مشارکت امتنا می کرد کنار گذاشته می شد.
وی به جنگ تبوک در صدر اسلام اشاره کرد و گفت که در این جنگ پیامبر بسیج همگانی اعلام می کند اما سه تن از مسلمان ها همراهی نمی کنند و به همین دلیل توسط پیامبر اسلام و مردم تا مدتها ترد می شوند که در قرآن به این موضوع اشاره شده است.

** انقلابی بودن، انقلابی فکر کردن و انقلابی ماندن سرمایه ماست
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز گفت: انقلابی بودن، انقلابی فکر کردن و انقلابی ماندن سرمایه ماست و با این سرمایه باید همه کارها را مدیریت بکنیم چرا که این موضوع از دغدغه های مقام معظم رهبری است.
آیت الله مصطفی علما افزود: باید با این سرمایه رو به جلو حرکت کنیم و نگذاریم انقلاب کمرنگ شود و وادادگی داشته باشیم.
وی در ادامه به نقل از مقام معظم رهبری گفت که حضرت امام در وصیت نامه خودشان جلوه کرده یعنی امام الان حاضر است برای همین ما نمی توانیم مواضع ایشان را توجیه بکنیم بلکه باید با همان صراحت لهجه در حفظ مواضع ایشان کوشا باشیم چرا که به گفته رهبری مواضع امام اصول انقلاب است.
وی ادامه داد که از جمله مواضع امام این است که می فرمایند روحیه بسیجی فتح الفتوح است و این یک حرف ریشه دار و عمیقی است چرا که اگر همه مدیران، مردم و جوانان و نیز مراکز علمی ما این روحیه را داشته باشند قله ها را فتح می کنند اما اگر بی رنگ و بی حال و بی رمق باشیم یقین بدانیم که شکست می خوریم.
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه آمریکا می داند ما چه داریم و چه نداریم، افزود: آنها از این روحیه بسیجی ما می ترسند و نمونه اش را می بینیم که در زمان هشت سال دفاع مقدس حدود 60 کشور علیه بسیجیان دست به دست هم داده بودند.
آیت الله علما تاکید کرد که امام می فرمایند مسوولان با پشتوانه مردم می توانند عمل بکنند و موفق باشند لذا اگر هر مسوولی و هر دولتی آمادگی بسیج را درک بکند این موضوع می تواند بهترین و قوی ترین پشتوانه باشد برای همین این مردم را باید حفظ کنیم.
وی در ادامه گفت که هر جایی یک پشتوانه ای دارد، آمریکا پشتوانه خودش را دلار و اسلحه و روسیه نیز وجود 6 هزار کلاهک هسته ای می داند و پشتوانه نظام و انقلاب ما نیز همین مردم هستند، لذا باید بدانیم چگونه این مردم را مدیریت و روحیه بسیجی را حفظ کنیم چرا که به گفته امام اگر مسوولان از مردم غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.
آیت الله علما ادامه داد که امام در جایی دیگر خطاب به بسیجیان می فرمایند که حاکمیت اسلام را در دست بگیرید و باید دقت داشته باشیم که این کار شدنی است همانگونه که خود حضرت امام ریشه 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی را در این مملکت کند.
وی گفت که امام ارتش 20 میلیونی را همیشه تکرار می کرد و می فرمود که این ارتش 20 میلیونی سقوط ابرقدرت ها را در پیش دارد و این قدرت نگاه امام را می رساند چرا که یک جایی فرموده بودند که من وقتی حرفی می زنم به 50 سال آینده فکر می کنم و حرف می زنم.
امام جمعه کرمانشاه گفت که باید سعی کنیم انسجام و اتحادمان را که خواسته امام و رهبری است حفظ کنیم و باید در برابر مساله نفوذ نیز هوشیار باشیم چرا که این موضوع در نتیجه بی حالی و عدم مدیریت و نیز اسلامی نبودن مراکز ما اتفاق می افتد لذا باید خروجی مراکز ما اسلامی باشد.
آیت الله علما تاکید کرد: تا زمانی که پشت سر رهبری و خواسته ها و نظرات ایشان حرکت بکنیم پیروزیم و لازم است بسیجی وار در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی کار کنیم.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی** انتشار دهنده:علی مولوی
کد N1555385

وبگردی