آفتاب

پخت 10 هزار پرس غذای نذری در روز اربعین حسینی در قشم

پخت 10 هزار پرس غذای نذری در روز اربعین حسینی در قشم

بندرعباس -ایرنا - مشاور اجتماعی مدیرعامل منطقه آزاد قشم گفت: در روز اربعین حسینی ، 10 هزار پرس غذای نذری در روستای کووه ای این جزیره توسط مسئولان منطقه آزاد پخت و توزیع می شود.

حبیب بازماندگان قشمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اقدام ، تجربه پخت بزرگترین غذای نذری در روستای کووه ای است که مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم همگام با همایش بزرگ راهپیمایان اربعین حسینی در کنار بارگاه ملکوتی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در یک حرکت خداپسندانه بین مردم توزیع می کنند.
وی بیان داشت: پیشنهاد پخت 10 هزار پرس غذای نذری از سوی حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در نشست شورای اداری این سازمان با استقبال معاونت ها ، مشاوران و مدیران این سازمان قرار گرفت.
مشاور اجتماعی مدیرعامل منطقه آزاد قشم یاد آورشد: این تعداد غذای نذری با هزینه شخصی مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم با هدف کمک به خانواده های نیازمند در روستاهای جزیره و همچنین عزاداران حسینی پخت و توزیع می شود.
بازماندگان گفت: هم اکنون شماری از دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع) اعم از شیعه و اهل سنت با حضور در روستای کووه ای جزیره قشم مشغول آماده سازی مراسم پخت 10 هزار پرس قیمه نذری هستند.
پخت و توزیع غذای نذری همزمان با اربعین حسینی در یکی از روستاهای جزیره قشم تا کنون در این منطقه سابقه نداشته و برای نخستین بار این اقدام خداپسندانه در روستای کووه ای رقم می خورد.
آئین های عزاداری ماه محرم امسال نیز همانند سال های گذشته در جزیره قشم با حضور مردم شیعه و اهل سنت با شکوهی خاص برگزار شد و همچنان همزمان با ویژه برنامه های ماه صفر ادامه دارد.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و حدود 120 هزار نفر جمعیت در جنوب کشور قرار دارد.
7195/6048/ 6075
خبرنگار : رقیه غلامی زاده ** انتشار دهنده : زهرا هجینی نژاد
کد N1555343

وبگردی