آفتاب
عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد:

اربعین مقدمه تحول جامعه جهانی/فضیلت‌های حیرت انگیززیارت امام حسین

اربعین مقدمه تحول جامعه جهانی/فضیلت‌های حیرت انگیززیارت امام حسین

کربلا- عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه زیارت امام حسین(ع) مقدمه یک تحول عظیم در جامعه جهانی است، گفت: جریان استکبار جهانی و کشورهای حامی استکبار در منطقه با اربعین حسینی مخالف هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید مهدی میرباقری در جمع زائران موکب احباب الرضا واقع در کربلا، اظهار کرد: از میان اعمال صالحی که ما به آن دعوت شده ایم دو عمل ویژه است و شاید برای هیچ عمل دیگری به اندازه این دو عمل ثواب، فضیلت و اثر ذکر نشده باشد.

وی در ادامه یکی از آن دو عمل را اشک ریختن برای سید الشهدا دانست و گفت: گریستن بر امام حسین (ع) انسان را از آلودگی، غفلت و شرک پاک می کند.

آیت الله میرباقری در ادامه به حدیثی از امام رضا (ع) درباره گریستن بر امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: امام فرمودند «اگر بر حسین گریه کنید به اندازه ای اشک بر گونه هایتان جاری شود خدای متعال همه خطاها چه کوچک و بزرگ کم یا زیاد را مورد مغفرت قرار می دهد و روزی که همه دل ها می میرند این دل که به سرچشمه حیات وصل است، نمی میرد.»

زیارت سید الشهدا فضیلت و اثر زیادی دارد

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر کسی برای سید الشهدا اشک بریزد دلش همیشه زنده و آماده است تا کلام خدا و هدایت الهی را دریافت کند.

وی عمل دوم را زیارت سید الشهدا دانست که ثواب، فضیلت و اثر زیادی دارد و گفت: این عمل با شهادت در راه خداوند، بنده آزاد کردن، انفاق در راه خدا و حج به جا آوردن مقایسه شده است.

وقتی از فرات به سمت کربلا راهی می شوید هر قدمی که برمی دارید ثواب حج عمره برایتان نوشته می شودآیت الله میرباقری گفت: در روایات آمده است وقتی از فرات به سمت کربلا راهی می شوید هر قدمی که برمی دارید ثواب حج عمره برایتان نوشته می شود.

وی در ادامه به روایتی از شاگردان امام صادق (ع) در خصوص زیارت امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: یکی از شاگردان موفق نشد به حج برود به پیشگاه امام صادق (ع) حاضر شد و گفت؛ به جای حج به کربلا رفته ام امام فرمود فضیلتی که نصیبت شده است کمتر از اهل موقف نیست.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری گفت: در زیارت امام حسین (ع) عنایات و رحمت خداوند به مومن می رسد این عنایات برخی جسمانی و برخی روحانی است.

برخی از فضیلت های زیارت امام حسین(ع) حیرت انگیز است

وی با اشاره به اینکه در فضیلت زیارت شهدا بسیار نوشته اند و برخی از فضیلت ها حیرت انگیز است، گفت: سجده بر تُربت امام حسین بسیار سفارش شده است و در روایات آمده حجاب هفت گانه را بر سجده کننده باز می کند.

آیت الله میرباقری به حدیثی که در کتاب شریف کامل الزیارات آمده اشاره کرد و گفت: روزی امام صادق(ع) به یکی از اصحاب فرمود شب جمعه به زیارت امام حسین برویم صحابه به امام گفت شما خود امام هستید امام در جواب فرمود «هر شب جمعه خداوند به کربلا هبوط می کند» در حرم امام حسین (ع) انبیاء و ملائکه در حال رفت و آمد هستند این سرزمین پر خیر و برکت است.

روز قیامت همه مضطرب هستند ولی عاشقان حسین(ع) در این روز سختی نخواهند دیدوی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه منشاء همه توفیقاتی که نصیب انسان می شود خداوند است، گفت: روز قیامت همه مضطرب هستند ولی عاشقان حسین(ع) در این روز سختی نخواهند دید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کسی که از منزلش به قصد زیارت امام حسین (ع) بیرون رفته با پای پیاده راهی شود در هر قدمی برایش حسنه ای می نویسند وقتی وارد اطراف کربلا (حائر) می شود ملاک به استقبالش می آیند.

وی به حدیثی از کتاب شریف کامل الزیارات اشاره کرد و افزود: محمد ابن مسلم از امام باقر (ع) نقل می کند که حضرت فرمود اگر مردم می دانستند که در زیارت قبر مطهر سید الشهدا (ع) چه فضیلتی است از اشتیاق قالب تهی می کردند و نفس هایشان به شماره می افتد.

آیت الله میرباقری اضافه کرد: بسیاری از زوار امام حسین (ع) با شور و حال عجیبی به کربلا می آیند زیارت اربعین، زیارت مشتاقان است در این باره امام باقر (ع) فرمود «خداوند متعال برای زوار مشتاق ثواب هزار حج مقبول می نویسد. »

زیارت سید الشهدا امت سازی می کند

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شیطان قدرت نفوذ به ساحت زوار مشتاق اربعین را ندارد، گفت: همه عبادات باعث رشد مومن می شود زیارت سید الشهدا امت سازی می کند و امت اسلامی حول مکتب اهل بیت شکل می گیرد.

۲۰ میلیون نفر برای حضور در مراسم اربعین به سرزمین کربلا می آیند ثواب این حضور را خدا می داند و بسوی با اشاره به اینکه زیارت امام حسین (ع) مقدمه یک تحول عظیم در جامعه جهانی است، گفت: ۲۰ میلیون نفر برای حضور در مراسم اربعین به سرزمین کربلا می آیند ثواب این حضور را خدا می داند و بس.

وی با اشاره به اینکه اربعین مخالفان بزرگی دارد، گفت: اولین مخالف این مراسم ابلیس و ابرقدرت های جهانی اند بی تردید نمی توانند این حضور میلیونی را ببینند.

نماینده مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اربعین حسینی ابزار گسترش فرهنگ مکتب اهل بیت و امام حسین (ع) است، گفت: شیاطین و استکبار درصدد هستند تا با این حضور و حرکت عظیم مقابله کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمن به دنبال اختلاف افکنی میان مسلمانان است، گفت: یکی از بزرگترین ابزار گسترش فرهنگ اهل بیت در جهان زیارت امام حسین(ع) و برپایی مراسم اربعین  است.

آثار اجتماعی زیارت اربعین حفظ شود

به گفته آیت الله میرباقری باید تلاش کنیم آثار اجتماعی زیارت اربعین حفظ شود زیرا دشمن تلاش می کند مسلمانان را با هم درگیر کند به همین منظور باید برای برقراری این اخوت اسلامی که هدیه ای از سوی خداوند است، تلاش دوچندانی کنیم. حفظ آثار اجتماعی و دستاوردهای اربعین که الفت امت اسلامی بوده از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده استان البرز در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه زیارت سید الشهدا و مراسم اربعین رعب و وحشت زیادی در دل دشمنان ایجاد می کند زیرا آنها از این تجمع می ترسند، گفت: خوشبختانه ما در امنیت کامل به سر می بریم و دشمنان همیشه در هراس هستند.

حضور مومنان در مراسم اربعین یک سرمایه اجتماعی و ظرفیتی ارزشمند برای جهان اسلام استعضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اگر آثار زیارت امام حسین (ع) در طول سال حفظ شود درجاتی برای انسان پیدا می شوند که بسیار ارزشمند است، گفت: حضور مومنان در مراسم اربعین یک سرمایه اجتماعی و ظرفیتی ارزشمند برای جهان اسلام است.

آیالله میرباقری گفت: جریان استکبار جهانی و کشورهای حامی استکبار در منطقه با اربعین مخالف هستند و این مراسم را ضد توسعه غربی می داند.

کد N1555225

وبگردی