آفتاب
مدیرعامل بیمه سلامت ایران:

22 میلیون نفر در کشور، تحت پوشش طرح پزشک خانواده هستند

22 میلیون نفر در کشور، تحت پوشش طرح پزشک خانواده هستند

رشت - ایرنا - مدیرعامل بیمه سلامت ایران، پزشک خانواده را نسخه برون رفت نظام سلامت از بحران های موجود دانست و گفت: 22 میلیون نفر از روستاییان و افراد در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، تحت پوشش طرح پزشک خانواده هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدجواد کبیر روز شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران گیلان در اداره کل بیمه سلامت استان در رشت افزود: حدود هفت هزار پزشک و چهار هزار ماما در طرح برنامه پزشک خانواده همکاری دارند.
وی اظهار داشت: سه هزار و 800 مرکز بهداشتی درمانی در سراسر کشور نیز در طرح پزشک خانواده همکاری و مشارکت دارند.
کبیر به سیاست های سازمان بیمه سلامت برای ارائه خدمات اشاره و بیان کرد: اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت در سال 96 ، به عنوان یکی از سیاست هایی است که برای اجرای آن بایستی متعهد شویم.

* 11 میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه همگانی سلامت هستند
مدیرعامل بیمه سلامت ایران در ادامه سخنان خود در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان گیلان بیان کرد: 11 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش طرح همگانی بیمه سلامت قرار دارند.
وی اظهار داشت: اصلاح نظام سلامت از طریق پوشش بیمه ای برای افراد فاقد هرگونه بیمه، یکی از راهبردهایی بود که با آغاز دولت یازدهم محقق شد.
مدیرعامل بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: با اجرای طرح همگانی بیمه سلامت از سال 93، دولت مصوب کرد تمامی گروه های آسیب پذیر فاقد هرگونه پوشش بیمه ای، تحت پوشش این طرح قرار گیرند.
وی در ادامه به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور از سال 93 اشاره و اضافه کرد: در ارزیابی های انجام شده ، در اجرای طرح تحول نظام سلامت، شاهد موفقیت های ارزشمندی بوده ایم.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 20 سال از خدمت سازمان بیمه سلامت با عنوان بیمه خدمات درمانی می گذرد که از سال 91 ، به بیمه سلامت تغییر نام یافت.
وی تصریح کرد: حفاظت از مردم در برابر هزینه های سلامت، پوشش بیمه همگانی، دسترسی یکسان ، بهره مندی و برخورداری بیمه شدگان از خدمات سلامت بر اساس نیازها و تضمین کیفیت برای خدمات به لحاظ کمی و کیفی از ماموریت های بیمه سلامت است.
مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه پایداری طرح تحول سلامت بدون پایداری منابع امکان ندارد، تصریح کرد: ما بایستی معماری نظام خدمت را متناسب با منابع و مصارف داشته باشیم.
وی اظهار کرد: برای این کار، اصلاح تعهدات متناسب با منابع و شفاف سازی فرآیندهای دسترسی عادلانه از جمله مواردی است که بایستی مد نظر قرار دهیم.

*سازمان بیمه سلامت، متکی به کمک دولت است
وی در ادامه با بیان اینکه 95 درصد از منابع سازمان بیمه سلامت از محل درآمد عمومی است، خاطر نشان کرد: اگر دولت کمک نکند، سازمان منبع دیگری ندارد.
وی بیان کرد: تا امروز، بیش از یکصد هزار میلیارد ریال به موسسات طرف قرارداد پرداخت نکرده ایم که با مداخله دولت، حمایت کمیسیون های بهداشت و درمان و برنامه و بودجه، مصوب شد که با اصلاح بودجه سال 95، حدود 80 هزار میلیارد ریال برای انجام این مهم به بیمه سلامت پرداخت شود.
کبیر تصریح کرد: تمام تلاش مان این است که بر اساس منابع، مطالبات داروخانه های کشور تا اول تیرماه امسال را پرداخت کنیم که البته نظر سازمان بیمه سلامت پرداخت معوقات تا اول مهرماه است.
مدیرعامل بیمه سلامت ایران اظهار کرد: اولویت بندی بعدی نیز پرداخت ها برای موسسه های آزمایشگاهی و پزشکان بخش خصوصی و بیمارستان های بخش خصوصی و دولتی است.
یک میلیون و 500 هزار نفر در استان گیلان، تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: امیرحسین کبیری
7286/2007
کد N1555169

وبگردی