آفتاب

آسمان تهران بارانی می‌شود/ کاهش قابل توجه دما در نیمه شمالی کشور

آسمان تهران بارانی می‌شود/ کاهش قابل توجه دما در نیمه شمالی کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی از احتمال بارش باران در روزهای جمعه،شنبه و یکشنبه در تهران خبر داد.

احد وظیفه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در مورد پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در روزهای آینده گفت: نقشه های پیش یابی هواشناسی بیانگر نفوذ تدریجی توده هوای سرد به شمال کشور است، امروز سواحل شمالی و ارتفاعات البرز از اوایل شب مناطقی از شمال شرق کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد : پیامد این شرایط از امروز تا اواسط هفته آینده بارش باران و برف در سواحل شمالی و دامنه البرز همچنین افت شدید دما در نیمه شمالی کشور است .از بعد از ظهر روز جمعه کاهش قابل ملاحظه دما علاوه بر شمال در شمال غرب و شمال شرق کشور نیز پیش‌بینی می‌شود، انتظار می رود حاکمیت این توده هوای سرد تا پایان هفته آینده در غالب مناطق بویژه شمال شرق کشور ادامه داشته باشد.

 وی افزود : شدت بارش ها نیز امروز در گیلان ، مازندران و گلستان  و یکشنبه و دوشنبه در گیلان و مازندران خواهد بود، بنابراین آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها در این استان ‌ها پیش‌بینی می‌شود.همچنین با توجه به انتظار بارش برف و مه آلود بودن هوا اختلال در تردد جاده‌های ارتباطی به سوی شمال کشور دور از انتظار نیست.

وظیفه با بیان اینکه دریای خزر روزهای جمعه و شنبه مواج خواهد بود، اظهار کرد:همچنین خلیج فارس از شنبه بعدازظهر و یکشنبه به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می شود، نیمه شرقی کشور نیز از شنبه بعدازظهر تا اواخر هفته آینده کاهش دما و افزایش سرعت وزش باد رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی همچنین در مورد وضعیت هوای تهران اظهار کرد: آسمان تهران امروز نیمه ابری با احتمال بارش در بعدازظهر  و وزش باد شدید  پیش‌بینی می شود، فردا آسمان تهران نیمه ابری همراه با وزش باد در اواخر وقت ابری همراه با رگبار باران است  و برای روز یکشنبه تهران آسمانی ابری همراه با مه صبحگاهی در برخی ساعات با رگبار باران و وزش باد انتظار می رود.

وی تاکید کرد: بیشینه دمای هوای تهران در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه به ترتیب 22 16 و9 درجه و کمینه دمای هوای 11 8 و 4 خواهد بود.

کد N1554357

وبگردی