آفتاب

خطیب جمعه شهرکرد: استکبار ستیزی از ویژگی های اربعین حسینی است

خطیب جمعه شهرکرد: استکبار ستیزی از ویژگی های اربعین حسینی است

شهرکرد – ایرنا – امام جمعه موقت شهرکرد گفت: استکبار ستیزی از ویژگی های اصلی اربعین حسینی است و هر کدام از گام های پیاده در این مسیر تیری بر قلب مستکبران اجهان ست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد احمدی در خطبه های نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) این شهر، ایستادگی در مقابل ظلم و ظالم را از ویژگی های اربعین حسینی دانست و تاکید کرد: پیاده روی اربعین حسینی باعث خشم دشمنان و مستکبران عالم است.
وی افزود: مومنان هیچگاه به آمریکا دل نمی بندند و ابرقدرت ها چیزی جز شر و جنایتکاری برای مسلمانان ندارند.
احمدی تصریح کرد: به دنبال جریانات اخیر انتخاباتی و مناظراتی آمریکا حدود 80 دانشگاه و مرکز علمی این کشور در اعتراض به سیاست های این کشور تعطیل شده است.
امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به آشکار شدن و فراهم شدن زمینه و نشانه هایی از سرنگونی آمریکا یادآور شد: مردم ایران همواره با پیروی از مقام معظم رهبری قهرمانانه و شجاعانه در برابر مستکبران عالم ایستادند و شعار مرگ بر آمریکا را آنقدر فریاد زدند تا به شعاری جهانی تبدیل شد.
وی به عهدشکنی و خباثت آمریکا اشاره و اظهار کرد: دشمنان جمهوری اسلامی راهی برای گفت و گو و مذاکره ندارند.
وی تاکید کرد: البته مذاکرات برجام با موافقت و رضایت مقام معظم رهبری انجام شد اما به فرموده ایشان اگر قرار باشد آنان برجام را پاره کنند ما آن را آتش می زنیم.
احمدی افزود: دلبستگی و امید به غربی ها برای رفع مشکلات کشور همانند دل بستن به سراب و اقدامی بیهوده است.
خطیب جمعه شهرکرد با اشار به هفته بسیج یادآور شد: بسیج و بسیجی تفکری جهانی است و برای رسیدن به حکومت جهانی این شجره طیبه اکنون در کشورهای سوریه، لبنان و عراق شکل گرفته است.
وی همچنین به هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار اشاره و اظهار کرد: سهم و سرانه مطالعه در کشور پایین است، به همین منظور باید کتاب های مفید شناسایی و به همراه اعضای خانواده مطالعه شود.
احمدی با اشاره به کشتار اخیر شیعیان مظلوم نیجریه در مراسم عزاداری حسینی گفت: این کشتار تنها با تفکر خبیث آل سعود و به دست مزدوران ارتش نیجریه صورت گرفت.
وی در پایان به رحلت بانوی طاهره دباغ اشاره و تاکید کرد: این بانوی مبارز و خستگی ناپذیر انقلابی زحمات زیادی را برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران کشیده و هیچگاه در این زمینه از کسی سهم خواهی و طلبکاری نکرد.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
7362/2097/6021
کد N1554329

وبگردی