آفتاب

مرز مهران آماده خدمات دهی به زائران بازگشتی از اربعین حسینی است

مرز مهران آماده خدمات دهی به زائران بازگشتی از اربعین حسینی است

مهران - ایرنا - جانشین ستاد اربعین استان ایلام گفت: پیش بینی های لازم برای ارائه خدمات به زائران در زمان بازگشت از آیین اربعین حسینی کشور عراق در مرز و شهر مهران انجام شده است.

حسین کلانتری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی بابت ارائه خدمات اسکان اضطرارd، پذیرایی و آب و خدمات امدادی و درمانی به زائران در مرز مهران نداریم.
وی افزود: اتوبوس به اندازه کافی اکنون در پایانه مسافری برکت در نزدیکی پایانه مرزی مهران برای انتقال زائران به شهرهای مبدا مستقر هستند تا زائران را براساس قیمت های تعیین شده به شهرهای خود باز گردانند.
کلانتری تاکید کرد: اتوبوس های شرکت واحد اتوبوسرانی نیز کار انتقال زائران از پایانه مرزی تا شهر و همچنین پایانه برکت را به صورت مطلوبی انجام می دهند تا زائران با کمترین معطلی مهران را ترک کنند.
معاون استاندار ایلام یادآور شد: مرز مهران از روز گذشته با تصمیم مقامات عراقی بر روی ورود زائران بسته شده و امکان خروج از این مرز برای زائران فراهم نیست لذا تقاضا داریم مردم به منظور کمک به مسئولان در ارائه خدمات به زائران باز گشته از عتبات عالیات، مهران را ترک کنند.
وی گفت: پیش بینی می شود حدود 100 تا 15 هزار زائر که برای خروج از کشور به مهران امده اند، همچنان در شهر و پایانه مرزی حضور داشته باشند که شب گذشته خدماتی همچون غذای گرم، چای، آب و اسکان اضطراری به این زائران ارائه شد هر چند به دلیل حجم زیاد زائران شاید عده اندکی نتوانستند از این خدمات بهره مند شوند.
کلانتری اضافه کرد: از شب گذشته جمعیت هلال احمر کار برپایی اردوگاهی با 10 هزار تخته چادر را در نزدیکی مرز مهران آغاز کرده تا در شرایط اضطرار بتوانیم زائران را در این اردوگاه اسکان دهیم ضمن اینکه توزیع غذای آماده بسته بندی شده نیز از سوی آستان قدس رضوی و موکب ها در میان زائران آغاز شده است.
وی افزود: موج بازگشت زائران از عتبات عالیات آغاز شده است و پیش بینی های خوبی برای ارائه خدمات به زائران در مهران انجام شده و همه دستگاه ها، نیروهای نظامی و انتظامی و ارگان ها پای کار هستند تا زائران با سهولت و رضایت مهران را ترک کنند.
به گزارش ایرنا، مقامات عراقی روز پنجشنبه به دلیل آنچه ناتوانی در ارائه خدمات به زائران ایرانی به دلیل کمبود امکانات اعلام شد مرز زرباطیه در مقابل مرز مهران را بر روی ورود زائران بستند.
براساس اعلام مسئولان ستاد اربعین استان ایلام تا روز گذشته بیش از یک میلیون زائر از مرز بین المللی مهران وارد کشور عراق شدند و فرآیند بازگشت زائران نیز آغاز شده و تاکنون بیش از 200 هزار زائر وارد کشور شده اند.
مرز مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام به دلیل کوتاهی مسیر و نزدیکی به شهرهای مذهبی عراق و امنیت مطلوب، مهمترین کانون تردد زائران به عتبات عالیات محسوب می شود.
خبرنگار: مجید سلیمانی ** انتشار دهنده: زهرا هجینی نژاد
9002/ 6075
کد N1554071

وبگردی