آفتاب
نماینده ولی فقیه در استان کردستان

فساد اداری اعتماد مردم به نظام را سلب می کند

فساد اداری اعتماد مردم به نظام را سلب می کند

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: فساد اداری از آسیب های بزرگ برای اعتماد مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایرنا آیت الله سید محمد هاشمی شاهرودی روز پنجشنبه در همایش ارتقاء سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد که با حضور عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور برگزار شد، افزود: فساد اداری تخطی از هنجارهای قانونی، اداری و هدر رفتن منابع ملی است که کاهش اثر بخشی دولت در هدایت امور را به همراه دارد و سبب بی اعتمادی مردم به نظام شده و آن را درون متلاشی می کند.
به گفته وی، دشمنان خارجی نتوانستند به نظام اسلامی ضربه بزنند تلاش می کنند در اثر فساد اداری پوسیده و منهدم کنند که باید نقش فساد در حذف نظام ها را جدی بگیریم.
وی افزود: سیاستمداران غربی تلاش می کنند کشور ما را از درون بپوسانند و با ایجاد فساد اداری، نارضایتی مردم و مخالفت های مردمی افزایش پیدا می کند و اعتراض مردم از فساد اداری می تواند موجب تضعیف حکومت و حاکمیت شود.
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: نبود شایسته سالاری از نتایج فساد اداری بوده و اصل آن عهده دار شدن مسئولیت ها توسط افرادی است که از تقوا برخوردار نیستند.
آیت الله حسینی شاهرودی افزود: برخی از فسادهای اداری که انجام می شود به دلیل سوء استفاده نبوده بلکه به دلیل عدم تدبیر مدیران و کم آگاهی آنها از قوانین حقوقی می باشد بنابراین باید مدیرانی در بدنه امور قرار گیرند که اهل تدبیر و مدیریت عقلانی باشند.
به گفته وی فساد ضد ارزش ها و سبب کمرنگ شدن اخلاق و جرم زایی در جامعه می شود و جامعه متحمل خسارات اجتماعی و اقتصادی شده و رقابت پذیری اقتصادی را محدود می کند.
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه فساد موجب ناامیدی افراد درستکار می شود، افزود: اگر فساد به یک فرهنگ تبدیل شود همه چیز را نابود می کند و باید از تبدیل شدن فساد به یک فرهنگ جلوگیری شود.
همایش استانی ارتقاء سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد در قالب یک کارگاه آموزشی با حضور مدیران کل و شوراهای نظارت بر دستگاه های کردستان در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد.
رئیس دیوان محاسبات کشور شامگاه روز چهارشنبه به همراه تعدادی از معاونان فنی این دیوان به استان کردستان سفر کرد.
دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، شرکت در همایش ارتقاء سلامت نظام اداری و بازدید از سازمان دیوان محاسبات کردستان از برنامه های سفر وی به استان است.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده/** انتشار دهنده: علی حیدری
کد N1553760

وبگردی