آفتاب

کنفرانس بین المللی علوم اجتماعی ورزش در اصفهان آغاز به کار کرد

کنفرانس بین المللی علوم اجتماعی ورزش در اصفهان آغاز به کار کرد

اصفهان-ایرنا-هشتمین کنفرانس بین المللی علوم اجتماعی ورزش عصر چهارشنبه در دانشگاه اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، در این کنفرانس بین المللی که به مدت 2 روز به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می شود، 15 تن از دانشمندان و اساتید برجسته دانشگاه های جهان که در زمینه علوم اجتماعی ورزش فعالیت های علمی انجام داده اند، حضور دارند.
'ورزش و دگرگونی های اجتماعی و فرهنگی'،'ورزش و دگرگونی های اقتصادی و سیاسی'،'جنبش المپیک و دگرگونی های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی'، مباحث تاریخی، اخلاقی و آموزش تربیت بدنی در علوم اجتماعی' و 'گردشگری(توریسم) ورزشی، تفریح و ورزش همگانی در علوم اجتماعی' از محورهای این کنفرانس بین المللی اعلام شده است.
همچنین 'هماهنگ سازی مدیریت اوقات فراغت با زمینه های اجتماعی'،'ظرفیت های علوم اجتماعی برای توسعه ورزش'،'مدیریت در علوم اجتماعی ورزش'،'دگرگونی های اجتماعی بر مدیریت ورزش'،'راهبردهای مدیریتی بمنظور هماهنگی با تغییرات اجتماعی ورزش' و 'چالش های حقوقی در ورزش ملی و بین المللی' از دیگر محورهای این کنفرانس است.
رئیس کمیته علمی هشتمین کنفرانس انجمن بین المللی علوم اجتماعی ورزش در مراسم گشایش این کنفرانس تعداد مقاله های رسیده به دبیرخانه این کنفرانس را 243 مقاله به زبان های فارسی و انگلیسی اعلام کرد و افزود: از این تعداد 155 مقاله پذیرفته شده است.
وحید ذوالاکتاف افزود: در این کنفرانس 10 مقاله خارجی و 145 مقاله داخلی ارائه می شود و پنج کارشناس خارجی و پنج کارشناس داخلی درباره علوم اجتماعی ورزش سخنرانی می کنند.
رئیس کمیته علمی هشتمین کنفرانس انجمن بین المللی علوم اجتماعی ورزش با اشاره به اینکه علوم اجتماعی ورزش در ایران، جدید و نوپاست، ابراز امیدواری کرد: برگزاری این کنفرانس بین المللی در کشورمان، زمینه توسعه دانش در حوزه های مختلف جامعه شناسی ورزشی، فلسفه و تاریخ ورزش، حقوق ورزشی، خبرنگاری ورزشی، ورزش و رسانه و گردشگری ورزشی را فراهم کند.
وی از استانداری، شهرداری و باشگاه های فولاد مبارکه سپاهان و ذوب آهن اصفهان، اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، کمیته ملی المپیک و پژوهشگاه ورزش وزارت علوم به عنوان حامیان مالی و علمی هشتمین کنفرانس انجمن بین المللی علوم اجتماعی ورزش نامبرد.
هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این کنفرانس بین المللی در دانشگاه اصفهان گفت: اهمیت موضوع کنفرانس یعنی 'ورزش و مسایل اجتماعی' به خوبی توسط چندین وزارتخانه و نهاد ایرانی از جمله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت ورزش و جوانان، پژوهشگاه علوم ورزشی، کمیته ملی المپیک، و باشگاه های سپاهان و ذوب آهن به خوبی درک شد و همگی برای برپایی کنفرانس به یاری علمی، مادی و معنوی ما شتافتند.
کنفرانس بین المللی علوم اجتماعی ورزش، هر سال توسط انجمن بین المللی علوم اجتماعی ورزش با هدف ارائه آخرین یافته های دانشمندان در زمینه علوم اجتماعی در یکی از کشورهای جهان برگزار می شود.
پیش از این، کنفرانس یاد شده به میزبانی کشورهای لهستان، جمهوری چک، پرتغال، مجارستان(دو بار) و لیتوانی برگزار شده و ایران، اولین کشور آسیایی است که میزبانی برگزاری این کنفرانس را بر عهده گرفته است.
2093 **شبس *1488 * خبرنگار: اصغر دواتگر* انتشاردهنده: بهمن بامداد**
کد N1553307

وبگردی