آفتاب
رئیس مرکز حراست وزارت کشور:

باید از فرصت خدمت در نظام اسلامی برای افزایش رضایتمندی مردم بهره برد

باید از فرصت خدمت در نظام اسلامی برای افزایش رضایتمندی مردم بهره برد

مشهد- ایرنا- مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت کشور با تاکید بر محدود بودن فرصت خدمت رسانی گفت: باید از این مجال برای افزایش رضایتمندی مردم استفاده کرد.

به گزارش روز چهارشنبه استانداری خراسان رضوی، lحمد ابراهیم شوشتری در همایش مدیران کل حراست استانداری های منطقه پنج کشور و مسئولین حراست های تابعه استانداری خراسان رضوی و استان یزد در مشهد افزود: اولویت های امسال در وزارت کشور، تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی، تکریم ارباب رجوع و امنیت است و در تمام این اولویت ها نقش حراست تعیین کننده و موثر است که همواره باید مورد توجه باشد.
وی اظهار کرد: مسئولین ادارات حراست باید میزان تحقق اولویت های سال در دستگاه متبوع خود را رصد و گزارش کنند.
وی با اشاره به نا امن بودن شبکه های مجازی و ممنوعیت استفاده از آن برای تبادل اطلاعات محرمانه و اداری خواستار توجه بیشتر به این موضوع در دستگاه های اجرایی و عدم به همراه داشتن موبایل در جلسات مهم و محرمانه از جمله شورای تامین شد.
شوشتری گفت: از جمله وظایف حراست ها، تلاش برای تامین امنیت و سلامت برگزاری انتخابات در کنار برنامه ریزی برای مشارکت حداکثری و افزایش رقابت است.
استاندار خراسان رضوی نیز گفت: حفظ سلامت دستگاه های اجرایی و اداری قوه مجریه، مهمترین رسالت حراست است.
علیرضا رشیدیان با تاکید بر لزوم حفظ رویکرد پیشگیرانه در انجام فعالیت های مرتبط با حراست، افزود: در این زمینه برخوردهای ایجابی بر سلبی ترجیح دارد.
وی با بیان اینکه حراست ها به عنوان مشاوران امین مدیران هستند اظهار کرد: اولویت نخست و مهمترین رکن، حفظ منابع انسانی هر دستگاه است.
وی شایسته سالاری و گماردن افراد در جایگاه هایی که متناسب با ظرفیت و توانایی های آنان است را از دیگر وظایف حراست ها برشمرد.
وی با تاکید بر اینکه عمل به موقع و اقدام لازم، یکی از مواردی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: توجه به این که وظایف و ماموریت های سازمانی و محوله در زمان و مکان خود انجام می شود نباید مورد غفلت واقع شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: تمام ماموریت های ما در راستای اهداف نظام و ارتقای خدمت به مردم معنا پیدا می کند، از این رو تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی از جمله مواردی است که باید مورد توجه باشد.
وی شفاف سازی وظایف محوله به دستگاه ها در قبال مردم و جلوگیری از بوجود آمدن نقاط تاریک که ظن سوء استفاده به وجود آید، از دیگر وظایف حراست هاست.
وی حفاظت از اسناد را از جمله موارد مهم دانست و افزود: استفاده نکردن از فضای سایبری و شبکه های اجتماعی برای تبادل اطلاعات طبقه بندی شده ضروری است.
وی با بیان اینکه یکی از اولویت های سال جاری تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: حراست ها باید زمینه اجرایی شدن این مهم را پیگیری کنند.
به روز بودن عوامل دخیل در امر حراست، توجه به مقوله آموزش و غفلت نکردن از نیازهای کارکنان در کنار سایر ماموریت های جاری، از دیگر تاکیدات رشیدیان در این جلسه بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایام اربعین حسینی گفت: پیام نهضت عاشورا از طریق پیام رسانان کربلا، حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) منتقل شد.
وی افزود: همه کارگزاران نظام مقید به ارزش های انقلاب و اسلام هستند و در همین راستا و بر اساس آموزه های دین مبین اسلام خدمت صادقانه و بی منت به مردم را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: مبنای کار در نظام اسلامی اعتقاد، ایمان و عمل به ارزش های دینی و انقلابی است همانگونه که در قرآن کریم همواره به 2 اصل ایمان و عمل صالح سفارش شده است.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید اعتقاد عمیق و باور قلبی به جایگاه رفیع ولایت در راس نظام به عنوان یک رکن اصلی دارد، گفت: در همین راستا شکل گیری جامعه دینی و قرآنی توام با نشاط را با جدیت دنبال می کند.
وی یکی از ویژگی های نظام را توجه به اصل مردم سالاری مبتنی بر ارزش های اسلامی دانست و افزود: دولت تدبیر و امید برآمده از رای و خواست مردم است که با رویکرد اعتدالی و استفاده از ظرفیت تمام جناح ها و سلائق مختلف معتقد به نظام، همه توان خود را برای خدمت مضاعف به مردم به کار گرفته است.
وی با ابراز تاسف از انتشار برخی مطالب تخریبی، ناحق و غیر واقعی علیه مسئولان در دولت، اظهار کرد: دولتمردان از نقد سازنده استقبال می کنند و آن را لازمه آبادانی جامعه می دانند.
وی با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید، ادامه داد: به رغم کمبود بودجه و اعتبارات، افتخار همه ما این است که روند خدمت رسانی و تلاش برای آبادانی و عمران کشور کند نشده است.
رشیدیان گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، کارهای بزرگی در استان شروع شده و بهترین شاخصی که می توان به آن اشاره کرد این است که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ مشارکت در خراسان رضوی افزایش یافته است.
استاندار خراسان رضوی، به دیدار اخیر خود با نماینده ولی فقیه در استان اشاره کرد و افزود: وقتی در این دیدار گزارش اقدامات انجام شده ارائه شد، ایشان از عملکردها ابراز رضایت کرده و خواستار اطلاع رسانی آنها به مردم شدند.
پس از این جلسه مسئولان حراست های تابعه استانداری خراسان رضوی و یزد به همراه مدیران کل حراست استانداری های منطقه ی پنج کشور با آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد دیدار کردند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در این دیدار گفت: نیرنگ دشمن برای شکل گیری جریان نفوذ، مثل سابق مبتنی بر گذاردن جاسوس از خارج نیست بلکه استفاده از عناصر و عوامل داخلی است.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: تاریخ انقلاب اسلامی ایران نشان می دهد که عناصر ضد انقلاب در تمام قشرها حتی بین افراد دیندار نیز نفوذ می کند.
وی خاطر نشان کرد: کسانی که با ولایت و رهبری زاویه پیدا می کنند، در گرایش به ضد ارزش ها مغلوب می شوند.
وی گفت: قدرت سیاسی ایران از مرزهای خود گذشته و به منطقه رسیده و در حال فراگیری مرزهای جهانی است.
امام جمعه مشهد افزود: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره مورد هجمه ها و بحران های سیاسی شکل گرفته از سوی دشمن بوده است، لذا می طلبد همه ما بسته به نوع بحران با تفکر و تعهد خود جزو مدافعین حریم ارزش های اسلامی باشیم.
وی از عناصر حراست در دستگاهها و نهادها به عنوان بزرگترین و موثرترین عوامل پدافند خاکریز جبهه کنونی یاد کرد.
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه سلامت و صیانت در حراست، خنثی کننده نفوذ دشمن است، اظهار کرد: عناصر حراست در دستگاهها به نوعی متصل به لشکر سربازان گمنام امام زمان (عج) هستند.
وی گفت: در صف خدمت به ارزش های اعتقادی و دینی کوتاهی نکنید که اگر چنین باشد شکست حتمی است.
وی افزود: اصل جبهه نظام اسلامی را با باورپذیری به خدا، معاد، نبوت، امامت و ولایت تقویت کنید تا در مواقع حساس رسالت خود را به سر منزل مقصود برسانید.
وی اظهار کرد: جریان حراست در هر مجموعه ای به عنوان چشم نظام است لذا به هیچ قیمت نباید در استخدام مدیر مجموعه واقع شود.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: حراست باید جریان ساز در مسیر حفظ ارزش های دستگاه و رسالت آن باشد.
در این همایش مدیران کل حراست استانداری های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان و همچنین مسئولین حراست فرمانداری ها، شهرداری ها و سازمان های تابعه خراسان رضوی و کارکنان حراست کل این استان حضور داشتند.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1553231

وبگردی