آفتاب
رئیس دیوان محاسبات کشور:

مدیران سربازان خط مقدم توسعه کشور هستند/برخی تخلفات به دلیل عدم اشرافیت بر قانون بوده است

مدیران سربازان خط مقدم توسعه کشور هستند/برخی تخلفات به دلیل عدم اشرافیت بر قانون بوده است

سنندج- ایرنا- رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: مدیران سرمایه های گرانبهای نظام و سربازان خط مقدم توسعه و پیشرفت کشور هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عادل آذر شامگاه چهارشنبه در دیدار با آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: مدیران کشور باید جسارت تصمیم گیری، چابکی و انعطاف پذیری لازم را داشته باشند تا چرخه های توسعه و اقتصاد کشور را به حرکت در آورند.
وی اضافه کرد: دیوان محاسبات کشور نیز در این راه می تواند با مشاوره و آموزش مدیران، آنها را در رسیدن به این اهداف یاری کند و به جای مچ گیری، هدایتگر مدیران دستگاه های مختلف باشد.
وی اظهار کرد: دیوان محاسبات قبل از تفریغ بودجه و هر اقدامی مشاوره های لازم را به مدیران ارائه دهد و قوانین را برای آنها تشریح کند.
رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: این دیوان می تواند با آموزش قوانین و مقررات و رفع ابهامات در زمینه های مختلف، تلاش کند که مدیران در تصمیم گیری های خود عمل خلاف قانون انجام ندهند.
وی اظهار کرد: در بررسی پرونده های مختلف مشخص شده مدیران کشور دست پاک و متدین هستند و برخی تخلفات به دلیل عدم اشرافیت بر قانون بوده است.
عادل آذر افزود: در بین تمامی مدیران کشور درصد بسیار کم و انگشت شماری هستند که برخلاف قانون عمل می کنند و آنها نیز شناسایی می شوند.
وی اظهار کرد: دیوان محاسبات کشور صیانت از بیت المال را بر عهده دارد و نظارت مستمر، پیشگیرانه و هدایتگرانه بر اجرای بودجه بر عهده دارد.
وی با اشاره به درجه بندی سلامت مادی مدیران استان های کشور گفت: با توجه به تخلفات مالی مدیران استان های کشور در چند طیف خیلی خوب، خوبی، متوسط و متوسط به پایین دسته بندی می شود.
وی در خصوص پاک دستی مدیران استان کردستان اظهار کرد: این استان از لحاظ سلامت مالی مدیران در درجه استان های خیلی خوب قرار دارد.
وی تبین شعار دیوان محاسبات و یافتن راهکارهایی برای پیشگیری فساد مالی و رفع ابهامات قانونی را از اهداف سفر خود به کردستان بیان کرد.
رئیس دیوان محاسبات کشور شامگاه روز چهارشنبه به همراه تعدادی از معاونان فنی این دیوان به استان کردستان سفر کرد.
دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، شرکت در همایش ارتقای سلامت نظام اداری و بازدید از سازمان دیوان محاسبات کردستان از برنامه های سفر وی به استان است.
3020*شبس*1613
**خبرنگار: عبدالله رحمانی*انتشاردهنده: عبدالله غفاری
کد N1553209

وبگردی