آفتاب

معاون پارلمانی رئیس جمهوری:زائران ایرانی قوانین و مقررات عراق را رعایت کنند

معاون پارلمانی رئیس جمهوری:زائران ایرانی قوانین و مقررات عراق را رعایت کنند

چذابه - ایرنا - معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهوری از زائران اربعین حسینی خواست در طول سفر، قوانین و مقررات عراق را رعایت کرده و به توصیه های ماموران امنیتی این کشور عمل کنند.

حسینعلی امیری چهارشنبه در جریان بازدید از گذرگاه و پایانه مرزی چذابه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا از زائران ایرانی خواست با رفتار، اخلاق خود چهره ای قانونمند و منضبط به نمایش بگذارند.
وی تاکید کرد: زائران اربعین حسینی به هیچ وجه بدون داشتن ویزای معتبر و گذرنامه به مرزهای شلمچه، چذابه و مهران مراجعه نکنند.
معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهوری گفت: ماموران مرزبانی عراق از ورود زائران ایرانی بدون ویزا و گذرنامه جلوگیری می کنند و مرزبانی ما نیز به هیچ وجه اجازه خروج زائران بدون گذرنامه و ویزا نداده و نمی دهند.
امیری، تردد قانونمند و روان تردد زائران اربعین حسینی در مرزهای رسمی و بین المللی را مطلوب تر از سال های گذشته توصیف کرد و گفت: خوشبختانه با هماهنگی بین بخشی بخصوص اقدام های وزارت کشور مشکلی در تردد زائران اربعین حسینی وجود ندارد و همه امور طبق روال قانونی در جریان است.
معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهوری در ادامه به تمهیدات اندیشیده شده برای بازگشت روان زائران اربعین به کشور اشاره کرد و افزود: برای شتاب بخشی به روند بازگشت زائران اربعین حسینی و کاهش معطلی آنان از فناوری های جدید نرم افزاری استفاده خواهد شد.
امیری گفت: همه عوامل نیر انتظامی نیز برای خدمت رسانی بهتر به زائران اربعین حسینی که به وطن باز می گردند بسیج شده اند تا روند بازگشت به بهترین وجه و بدون حادثه انجام شود.
وی بسترسازی و سازماندهی امکانات و تجهیزات در پایانه مرزی چذابه را مطلوب و ارزشمند توصیف کرد و افزود: بین نیروهای مردمی که به زائران خدمت رسانی می کنند و مسئولان اجرایی هماهنگی بسیار خوب و مثال زدنی برقرار شده است.
به گزارش ایرنا معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهوری در سفریک روزه به خوزستان ضمن بازدید از گذرگاه و پایانه مرزی چذابه در آئین سالروز آزاد سازی سوسنگرد سخنرانی کرد.
تاکنون وزیران کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفیر ایران در بغداد، فرمانده ناجا و بسیاری از مقام های عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران از روند تردد زائران اربعین حسینی از گذرگاه و پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز بازدید به عمل آورده اند.
گذرگاه مرزی چذابه یکی از سه کانون اصلی، رسمی و بین المللی تردد زائران اربعین حسینی است.
6065/6068 *شبس*1488 *
خبرنگار:محمدرضا بنوره * انتشاردهنده: بهمن بامداد*
کد N1553170

وبگردی