آفتاب
تولیت آستان قدس رضوی:

حادثه نیجریه تلاش مذبوحانه بدخواهان برای کاهش فروغ نهضت اربعین است

حادثه نیجریه تلاش مذبوحانه بدخواهان برای کاهش فروغ نهضت اربعین است

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: حادثه ترورستی در کشور نیجریه که در امتداد حادثه تروریستی سامراست، تلاش مذبوحانه بدخواهان امت مسلمان برای کم فروغ کردن نهضت بزرگ اربعین حسینی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه با صدور پیامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت کشتار عزاداران حسینی در کشور نیجریه، این حادثه تروریستی را محکوم کرد.
در این پیام آمده است: شیعیان مظلوم کشور نیجریه سالهاست که در آتش ظلم بدخواهان هتاک مستکبر می سوزند، اما همچون رهبر شریف و باایمان خود، شیخ زکزاکی لحظه ‌ای از آرمان‌ های بلندشان پا پس نکشیده ‌اند.
این پیام می افزاید: بدخواهان امت شریف مسلمان به خیال خام خود می خواهند کمر نهضت عظیم عاشورا را بشکنند و بر اجتماع اربعین تاثیر گذاشته و آن را کم فروغ کنند اما این جرثومه های کینه و پلشتی بدانند چنین حوادثی ذره ‌ای از عزم و اراده ملت‌ های بزرگ مسلمان در راه مبارزه ابدی با ظالمان عالم کم نخواهد کرد.
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: راه روشن مولای شهیدمان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و 72 یار باوفایش، چراغ راه همیشگی امت سربلند نیجریه در مسیر رسیدن به آرمانهایشان خواهد بود.
وی افزود: اینجانب ضمن محکوم کردن این واقعه دردناک، از جوار مضجع منور رضوی، برای شهدای این حادثه تروریستی علو درجات را از درگاه ایزدمنان طلب می کنم و برای خانواده های داغدار این عزیزان صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندم.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1553066

وبگردی