آفتاب

استاندار بوشهر:سازمان توسعه تجارت برای کاهش تعرفه صادرات میگو به چین اقدام کند

استاندار بوشهر:سازمان توسعه تجارت برای کاهش تعرفه صادرات میگو به چین اقدام کند

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: سازمان توسعه تجارت ایران برای کاهش تعرفه و حل مشکل صادرات میگوی پرورشی این استان به کشور چین تلاش کند.

به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز چهارشنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان بوشهر افزود: با وجود حجم مبادلات و ارتباطات فراوان بین ایران و چین نباید شاهد تعرفه بسیار بالا برای صادرات میگوی پرورشی به این کشور باشیم.
وی با بیان اینکه پرورش دهندگان میگو باید به سمت پرورش متراکم بروند بیان کرد: کشور چین یکی بازارهای هدف اصلی صنعت پرورش میگو در استان بوشهر است از این رو باید تدابیر لازم برای بازیایی این کالا فراهم شود که در این زمینه سازمان توسعه تجارت ایران می تواند نقش تاثیرگذاری را ایفا کند.
سالاری، در ارتباط با موانع صادرات در استان بوشهر گفت: موانع صادرات که عمده آن مربوط به داخل این استان است باید در نشستی با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت، بندر و گمرک مورد بررسی قرارگیرد و برطرف شود.
وی ادامه داد: در زمینه پرورش ماهی نیز هنوز جای کار وجود دارد و از پرورش دهندگان ماهی در قفس انتظار است در این بخش جدی ‌تر وارد شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان استان به ویژه نخلداران، اقدامات خوبی در سد رئیسعلی و دالکی در دست اجراست و پروژه های سد باغان و دشت پلنگ هم برای دریافت تسهیلات به بانک مرکزی معرفی شدند و جزو اولویت‌های کشور قرار گرفته است.
استاندار بوشهر اظهار داشت: همچنین انتقال آب با لوله در سدهای رئیسعلی و دالکی را پیگیری می‌کنیم تا به نخلستان‌ها برسد، اگر با برنامه ریزی دقیق و مستمر آب را به کشاورز برسانیم، کشاورز هم عملکرد بهتری خواهد داشت.
سالاری همچنین با بیان اینکه از صنایع پتروشیمی مستقر در استان حمایت می‌کنیم، گفت: در مورد هزینه صادرات صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه پارس جنوبی، عوارضی است که سازمان منطقه ویژه وضع کرده و مسائل درون خانوادگی است اما تا آنجا که امکانش باشد در استان از صنایع پتروشیمی حمایت خواهیم کرد.
وی ادامه داد: تسهیل امور برای صادرکنندگان بومی از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی و گمرک نیز موضوعی مهم است و باید نهادهای یاد شده نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشند.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
کد N1553032

وبگردی