آفتاب

سرتاج عزیز، ترامپ را شایسته جایزه نوبل دانست!

سرتاج عزیز، ترامپ را شایسته جایزه نوبل دانست!

ایرنا نوشت: مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی گفته است اگر دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا بتواند مسئله کشمیر را حل کند، شایسته دریافت جایزه نوبل خواهد بود.

سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: پاکستان از هرگونه ابتکاری از سوی ترامپ برای حل این مسئله استقبال خواهد کرد.

این دومین بار است که سرتاج عزیز به پیروزی ترامپ واکنشی مثبت نشان می دهد و از پیشنهاد ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی برای میانجی گری میان هند و پاکستان استقبال می کند.
علاوه بر سرتاج عزیز، شخص نخست وزیر پاکستان نیز ضمن تبریک به ترامپ، خواستار نزدیک تر شدن روابط اسلام آباد – واشنگتن در دولت آینده آمریکا شده است.

ترامپ در ماه اکتبر و در جریان تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود که اگر رئیس جمهور شود، مایل به میانجی گری هند و پاکستان خواهد بود البته اگر هند و پاکستان از او چنین داخواستی داشته باشند.

پاکستان در کنفرانس قلب آسیا در 'هند' شرکت می کند

سرتاج عزیز همچنین اعلام کرد که کشورش در کنفرانس قلب آسیا که قرار است روز سوم دسامبر(کمتر از سه هفته دیگر) به میزبانی هند برگزار شود، شرکت خواهد کرد.
وی گفت: برخلاف هند که از شرکت در اجلاس 'سارک' در پاکستان انصراف داد، ما در کنفرانس قلب آسیا در هند شرکت خواهیم کرد. من شخصا در این کنفرانس شرکت خواهم کرد و ما رفتار نادرست هندی ها را در تحریم کنفرانس های مهم منطقه ای تکرار نخواهیم کرد.
سرتاج عزیز گفت: به رغم اینکه هندی ها در روزهای اخیر هفت نفر دیگر از سربازان ما را کشتند، اما ما به تعهدات منطقه ای خود متعهد هستیم و در کنفرانس های منطقه شرکت می کنیم.

52310

کد N1552584

وبگردی