آفتاب

برگزاری نمایش هوایی جنگنده های ایران و روسیه در کیش

برگزاری نمایش هوایی جنگنده های ایران و روسیه در کیش

کیش-ایرنا- دبیر اجرایی همایش بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران گفت: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه برای نخستین بار نمایش هوایی جنگنده های ایران و روسیه برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، رضا بنکدار در آئین گشایش همایش بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران در کیش افزود: نمایشگاه هوایی ایران از 15 سال پیش با عنوان ' ایران ایر شو' در کیش آغاز به کار کرد و در این 15 سال هر 2سال یکبار در کیش برگزار می شود.
وی افزود: در این نمایشگاه شرکت های دانش بنیان، شرکت های فعال در حوزه هوایی، مراکز آموزشی، مراکز تحقیقاتی، ایرلاین ها، سازمانهای خصوصی، دانشگاهها و شرکت های خارجی حضور دارند .
بنکدار بیان کرد :این رویداد در دو بخش نمایشگاهی و نمایش هوایی برگزارمی شود که در بخش نمایشگاهی توانمندی های صنایع هوایی کشور، شرکت های دانش بنیان و سازندگان و طراحان قطعات هوایی به نمایش در می آید و در بخش نمایش هوایی یا ' airshow ' علاقمندان شاهد پرواز پرنده ها خواهند بود.
وی اضافه کرد: 11 فروند از شوالیه ها و جنگنده های روسیه و لتونی همچنین تعدادی از هواپیماهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی توانمندی های خود را در این نمایشگاه نشان می دهند.
بنکدار ادامه داد: طرحهای جدید صنعتی هوایی و هوانوردی کشورمان در مدت برگزاری نمایشگاه در کیش رونمایی می شوند.
وی اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دفاعی و هوانوردی ایران به عرصه مهم تحول در عرصه های علمی و تحقیقاتی و ارائه ظرفیت ها و توانمندی های کشورمان در بین المللی تبدیل شده است.
دراین نمایشگاه که در فضایی به وسعت یک هزار و 700 متر مربع برگزار شده بیش از 100 شرکت داخلی از سازمان ها و موسسات هوائی، هوافضائی، هوانوردی، مراکز تحقیقاتی و ساخت، موسسه های پژوهشی، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، شرکتهای تولیدی، صنعتی و بازرگانی و همچنین شرکت های خارجی از کشورهای آلمان، روسیه، ایتالیا، انگلیس، ژاپن، لهستان، لتونی، سنگاپور، مالزی، ترکیه، فرانسه و اوکراین در مرکز نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش حضور دارند.
آئین افتتاح هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی و هوانوردی ایران صبح امروز (چهارشنبه)با حضور سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ،سورنا ستاری معاون علمی فناوری رییس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان ،امیر سرتیپ خلبان شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ،علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ،علی اصغر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه ازاد کیش ،معاونان وزارت راه و شهرسازی ،سفرای روسیه و سنگال، روسای شرکت های هواپیمایی ، امام جمعه کیش ،دبیر اجرایی و جمعی از فعالان عرصه صنایع هوایی برگزار شد.
2095/ 1354
خبرنگار :علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده :پروانه امانی
کد N1552533

وبگردی