آفتاب
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

راهپیمایی اربعین حسینی، تابلوی تمام نمای انسجام و وحدت شیعیان است

راهپیمایی اربعین حسینی، تابلوی تمام نمای انسجام و وحدت شیعیان است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین حسینی ، نمایش قدرت و بصیرت و تابلوی تمام عیاری از انسجام و وحدت شیعیان است.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در نشست درس اخلاق مدیران استان مرکزی افزود: اربعین حسینی بهترین فرصت طلایی برای احیاء فرهنگ ایثار و شهادت و فلسفه آزادگی است و روحانیون و اساتید دانشگاه ها از این فرصت در راستای نهادینه کردن فرهنگ نماز و احیاء امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنند.
وی افزود: راهپیمایی اربعین حسینی(ع) نمادی برای جهان اسلام است و در این میان وحدت مسلمانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
امام جمعه اراک ادامه داد: اجتماع عظیم مسلمانان در عراق در اربعین حسینی(ع) در هیچ جای جهان در طول تاریخ سابقه نداشته است به طوری که بسیاری از اقلیت های مذهبی نیز در این آیین شرکت می کنند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: مسلمانان و عاشقان امام حسین(ع) به خصوص در ایران اسلامی با وجود شرایط نامناسب امنیتی در کشور عراق، آیین راهپیمایی اربعین را به بهترین شیوه ممکن برگزار کردند.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: نقش برجسته مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی در ایجاد و تقویت وحدت ملی در جامعه باید روز به روز تقویت شده و اخلاقمداری و انسجام ملی به بهترین شکل حاکم شود.
آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: تواضع و فروتنی به عنوان خصلت ذاتی مدیران دستگاه های اجرایی باید نهادینه شود تا در راستای ایجاد وحدت همگانی گام های اساسی برداشته شود.
وی ادامه داد: وحدت و یکپارچگی ملی زیر لوای ولایت فقیه مهمترین ابزار خنثی کردن توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی از سال 57 تا کنون بوده است و مدیران وظیفه دارند با کار و تلاش شبانه روزی و خدمت بی منت این وحدت ارزشمند را حفظ و بیشتر کنند.
امام جمعه اراک بیان کرد: حدود هشت درصد جمعیت ایران اسلامی را هموطنان اهل تسنن تشکیل می دهند که دشمنان نظام اسلامی از هر ابزاری برای ایجاد تفرقه بین شیعیان و اهل تسنن کشور استفاده می کنند و در شرایط حاضر تنها را مقابله با توطئه های بدخواهان نظام وحدت و انسجام همگانی است.
وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ تفاوتی بین برادران و خواهران اهل تسنن با شیعیان قائل نمی شود و در تمامی حقوق قانونی و امکانات آنان را به یک میزان در همه نقاط کشور سهیم می داند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: دشمن درصدد گرفتن قدرت تشخیص از فرزندان ایران اسلامی هستند و در این خصوص از طریق ابزارهای تبلیغاتی پر زرق و برق ، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بهره می برند درحالیکه مطالعه هدفمند در علوم اسلامی و انسانی قدرت تشخیص افراد را بالا می برد.
وی ادامه داد: افراد فرهیخته و نهادهای فرهنگی استان الگوی اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی هستند چرا که این مهم یکی از شاخص های اصلی توسعه یافتگی و باروری اندیشه در جامعه است.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود، حفظ و حراست از مراتع و طبیعت را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: در صورت مشارکت همگانی در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست می توان امید داشت که حل معضلات و چالش های زیست محیطی اثر بخش باشد و محیطی سالم برای نسل های آینده داشته باشیم.
امام جمعه اراک، در خصوص کمبود آب و حفر چاه های غیر مجاز و کاهش آب سفره های زیر زمینی در استان مرکزی گفت: این مهم در استان به یک معضل بزرگ تبدیل شده و در صورتی که این روند اصلاح نشود، تشدید بیابانزایی و تخریب عرصه های طبیعی و زیستی اتفاق می افتد.
وی در ادامه سخنان خود با تشریح بخشی از خطبه مقدس قاصعه نهج البلاغه گفت: تکبر، تعصب های جاهلانه و غلط، بخل وحسد از صفت های ناشایستی است که حضرت علی(ع) شیعیان را از آن ها برحذر داشته اما، در مقابل شیعیان را به وحدت کلمه، اخوت و تواضع در برابر حق هدایت می کند.
درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر دو هفته یک بار روزهای چهارشنبه برگزار می شود.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی**انتشار دهنده:مژگان حیدری*
کد N1552397

وبگردی