آفتاب

نیاز کشور به ۱۵هزار تخت روانپزشکی| لزوم ایجاد سازمان رفاه اجتماعی

نیاز کشور به ۱۵هزار تخت روانپزشکی| لزوم ایجاد سازمان رفاه اجتماعی

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، در مراسم آغاز عملیات احداث ساختمان جدید بیمارستان روانپزشکی ایران، بر ضرورت ایجاد سازمان رفاه اجتماعی در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: مهمترین وظیفه حکومت تامین رفاه اجتماعی برای مردم است.

به گزارش همشهري آنلاين، دكتر سيد حسن هاشمي افزود : ابزار لازم براي اين مهم را نياز است كه دولت و مجلس فراهم کنند.

وزير بهداشت، همچنين بر ضرورت ورود بیمه‌ها به بحث حمایت از بیماران اعصاب و روان، تاكيد كرد و خاطر نشان كرد: بیماران اعصاب و روان تحت پوشش بیمه‌ها نیستند و بسیاری از داروهای آن‌ها هم  تحت حمایت بیمه نیست. از سوي ديگر، بیماران اعصاب و روان جزو مظلوم‌ترین قشرهاي کشور هستند. بعضی از آن‌ها، سرپرست مناسبی ندارند و  در موارد پیشرفته بیماری نیز خانواده‌ها از نگهداري آنها مستاصل می‌شوند.

  • كمبود تخت‌هاي روانپزشكي در كشور

او به كمبود تخت و مراكز درماني براي بيماران اعصاب و روان هم اشاره كرد و افزود: تعداد تخت‌های بیمارستانی کم است.بیمارستان‌ها به دليل نداشتن حمایت مالی از اختصاص و توسعه تخت‌ پرهیز می‌کنند چرا که بیمه این موضوع را پوشش نمی‌دهد. به همين دليل، تخت‌ها و مراکز درمانی، این بیماران در سال‌های گذشته، افزايش چندانی نداشته است.

وزير بهداشت گفت: حدود یک‌هزار تخت بیمارستانی به بیماران اعصاب روان اختصاص داده شده است اما حداقل ۱۵ هزار تخت دیگر نیاز داریم.

هاشمي افزود: در دنیا ساخت اتوبان، جاده، کارخانه، خرید هواپیما و غیره با استفاده از خرید خدمت انجام می‌شود. ما از ابتدای انقلاب درباره کاهش تصدی‌گری دولت می‌شنویم اما تا امروز چیزی از این تصدی‌گری کم نشده است.

  • مشخصات ساختمان جديد بيمارستان روانپزشكي

ساختمان جديد بيمارستان روانپزشكي ايران كه در قالب آن 300 تخت جدید به ظرفیت این بیمارستان افزوده می‌شود. در زمینی به مساحت 40 هزار مترمربع در سه بخش فضای درمانی، اداری و جانبی با اعتباری بالغ بر 750 میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ساخته می‌شود.

بخش‌های این بیمارستان شامل اورژانس، درمانگاه، بازتوانی و توانبخشی، عمومی و پشتیبان، اداری، پاویون، آموزش ، بستری، اقامت درمانی و فضاهای جانبی مانند مهدکودک، بوفه و موتورخانه است.

مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ایران هم اکنون با 158 تخت بیمارستانی در کیلومتر 7 جاده مخصوص کرج، به تمام مراجعان از سراسر کشور و به ویژه غرب استان تهران، خدمات روانپزشکی، روانشناسی بالینی، انواع روان درمانی، مددکاری اجتماعی و کاردرمانی را به صورت سرپایی و بستری ارائه می‌دهد.

کد N1551978

وبگردی