آفتاب

خیابانی در یاسوج به نام شهید خزایی خبرنگار صدا و سیما نامگذاری شد

خیابانی در یاسوج به نام شهید خزایی خبرنگار صدا و سیما نامگذاری شد

یاسوج- ایرنا- رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: نخستین بار در کشور خیابانی در یاسوج به نام شهید محسن خزایی خبرنگار صدا و سیما در سوریه و مدافع حرم نامگذاری شده است.

به گزارش ایرنا، مرتضی فروغ فر روز سه شنبه در نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر یاسوج اظهار داشت: بدلیل همزمانی آیین تشییع پیکر شهید خزایی در زاهدان و برگزاری نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر یاسوج اعضای این کمیسیون به کلیات نامگذاری خیابانی در یاسوج به نام این شهید والامقام رای مثبت دادند.
وی گفت: محمدعلی جاوید شهردار یاسوج در لایحه ای از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی این شهر خواسته بود تا خیابانی به نام شهید خزایی مدافع حرم نامگذاری شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر یاسوج افزود: زنده نگهداشتن یاد شهیدان و ترویج فرهنگ شهادت در جامعه، معطر شدن خیابانی دیگر به نام مدافع حرم در یاسوج و ارزش گذاری به مقام شهدا از جمله اهداف تصویب این نامگذاری بوده است.
شهید محسن خزایی که شنبه 22 آبان 95 در منطقه حلب سوریه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمد روز یکشنبه در حرم حضرت زینب (س) و روز سه شنبه نیز با حضور رئیس صدا و سیما و شماری از مسئولان ارشد نظام، نمایندگان مجلس و مدیران رسانه ها در زادگاهش زاهدان تشییع و به خاک سپرده شد.
خزایی متولد 15 آذر 1351 در زاهدان است و پس از گذراندن دوران کودکی با کتاب، قلم و نوشتن مانوس شد و در سال 1374 با ورود به صدا و سیمای سیستان و بلوچستان قلم و اندیشه را برای گره گشایی از مشکلات جامعه ای که در آن نفس می کشید برگزید.
محسن خزایی از سه سال پیش در جبهه های مختلف مبارزه با گروهک تروریستی داعش در سوریه برای تهیه گزارش حضور داشت.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005
کد N1551905

وبگردی