آفتاب

قلعه پنبه ای، مکانی شگفت انگیز

قلعه پنبه ای، مکانی شگفت انگیز

قلعه پنبه ای از پدیده های شگفت انگیز زمین شناسی در جهان است.

«قلعه پنبه ای» مکانی طبیعی در استان دنیزلی در جنوب غربی ترکیه است.در طول سال های متوالی یک کوه سفید و استخرهای گوناگون پر از  سنگ های تراورتن  سفیدرنگ , درخشان و با جلا در این جا به وجود آمده است و جلوه با شکوهی به آن داده است. قلعه پنبه ای از پدیده های شگفت انگیز زمین شناسی در جهان است. ازویژگی های این مکان، چشمه های آب گرم، سنگ آهک های سفید رنگ،‌ زمین های پله ای حاصل از معادن ذغال سنگ است که توسط 
آب های روان به این شکل درآمده اند:

با چنین ترکیب منحصر به فردی از شگفتی های طبیعی و ساخته شده جای تعجب نیست که این مکان با بیش از دو میلیون بازدید کننده در سال یکی از  میراث های جهانی یونسکو باشد. 
تراورتن های زیبا و چشمگیر از سراسر جهان, از چین به ایران , از آمریکا به افغانستان به طور نقطه نقطه کشیده شده است.اما در هیچ جای  دیگری از جهان بازدیدکنندگان نمی توانند به اندازه این مکان از تراورتن های  زیبا و سنگ آهک های هزارساله و چشمه های آب گرم لذت ببرند.
شما حتی می توانید در آب های گرم (36 درجه ) استحمام کنید. آبهای معدنی غنی و شنا در میان ستون  های مستغرق از دوران باستان لذتی باور نکردنی است.
قلعه پنبه ای - هیراپولیس در لبه غربی فلات پهناور آناتولی در 120 مایلی شرق دریای زیبای اژه , جایگاه بندر کشتی های کروز کوش آداسی , نزدیک افسس  قرار گرفته است.
بیشتر بازدید کنندگان از سفرهای سخت و خسته کننده از استراحتگاه های دریای اژه و یا مدیترانه به این مکان می آیند تا آرامش و استراحت لذت بخشی داشته باشند.ساده ترین راه برای سفر به قلعه پنبه ای با ماشین از کوش آداسی سه ساعت ,از آنتالیا و مارماریس 4 ساعت و از بدروم 5 ساعت راه است.
اگر به کوش آداسی , بدروم و مارماریس سفر کردید این مکان بی نظیر را از دست ندهید.
باسیلیکا بزرگ ترین آب انبار ترکیه در استانبول  
باسیلیکا یک  آب‌انبار باستانی است که  در دوره بیزانس  وجود داشته است.این بنای تاریخی روبروی مسجد سلطان احمد واقع شده  است . آب انبار باسیلیکا سیسترن  150 متر می باشد. دلیل این نام‌گذاری، ستون‌های ردیفی آن است که نمایی با شکوه و بی نظیر به این مکان بخشیده اند. به این آب‌انبار همچنین سارای، که به زبان ترکی به معنای مکان است، گفته می‌شود.باسیلیکا در جنوب غربی مسجد ایا صوفیه واقع و در زمان سلطنت امپراطور روم شرقی ساخته شده در آن زمان بیش از 7000 برده را برای شکل گیری این بنا به کار گرفتند.در آن زمان این مکان را برای تامین آب کاخ قسطنطنیه و کاخ توپکاپی ساختند.

این آب انبار برای تامین آب کاخ بزرگ قسطنطنیه و پس از فتح عثمانی برای تامین آب کاخ توپکاپی  مورد استفاده قرار می گرفته است.
این آب انبار یک اتاق زیرزمینی حدود 138 متر (453 فوت) می باشد.از این آب انبار در سال 1963 در فیلم عشق با بازی جیمز باند استفاده شد.
باسیلیکا هر روز به جز سه شنبه ها باز می باشد.
آژانس هواپیمایی قصر شیرین مفتخر است که شما را در این سفر همراهی نماید.
کد N1551800

وبگردی