آفتاب
رئیس جهاد دانشگاهی:

انتشار رساله، مقاله و کتاب نیابتی شده است

انتشار رساله، مقاله و کتاب نیابتی شده است

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: متاسفانه در کشور ما توجه به مدرک گرایی و داشتن مدارک بالا کاربردی کردن علم را به حاشیه برده و انتشار رساله، مقاله و کتاب را به صورت نیابتی درآورده است .

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا طیبی، در اختتامیه بیست و سومین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی که صبح امروز برگزار شد، گفت: از ابتدای تاسیس جهاد دانشگاهی تاکنون، توجه ویژه ای به تولید علم و کاربردی کردن آن در جامعه توسط این مرکز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین جهاد دانشگاهی به مستندسازی و انتشار کتاب نیز به صورت ویژه پرداخته است و در حال حاضر با وجود شبکه گسترده ای از مراکز علمی، بیش از ۱۱ هزار پروژه علمی و فناوری توسط جهاد دانشگاهی اجرایی شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: کمتر از بیست درصد منابع مالی جهاد دانشگاهی توسط دولت و بیش از ۸۰ درصد آن از منابع تجاری سازی تامین شده است.

وی ادامه داد: انتشارات جهاد دانشگاهی از سال ۶۰ راه اندازی شده که تاکنون بیش از هزاران جلد کتاب توسط این مرکز منتشر شده است.

طیبی افزود:  یکی از اقدامات مهم جهاد دانشگاهی برگزاری جشنواره کتاب سال دانشجویی است که امسال بیست و سومین دوره آن در حال برگزاری است و توانسته اعتماد دانشجویان را به خود جلب کند.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به ایجاد پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی یادآورشد: این پایگاه توسط جهاد راه اندازی شده و بیش از ۴۰۰ هزار مقاله در اختیار دانشجویان و دانش پژوهان قرار داده می شود.

وی ادامه داد: سرعت تولید علم در کشور بستگی به شرایط سیاسی و اجتماعی دارد که یکی از اساسی ترین آنها کاربردی کردن علم است.

طیبی افزود: متاسفانه در کشور ما توجه به مدرک گرایی و داشتن مدارک بالا به دلیل ایجاد جایگاه اجتماعی، کاربردی کردن، علم را به حاشیه برده است و انتشار رساله، مقاله و کتاب را به صورت نیابتی درآورده است.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: این مسئله در شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت جدی مطرح شده و قرار است با کمک نیروی انتظامی برخورد جدی صورت گیرد.

کد N1551701

وبگردی