آفتاب

توافق یگان ویژه ناجا و جمهوری خلق چین برای تبادل دانش پلیسی

توافق یگان ویژه ناجا و جمهوری خلق چین برای تبادل دانش پلیسی

ایلنا: وزیر دفاع جمهوری خلق چین گفت: یگان ویژه نیروی انتظامی یکی از قدرت های نظامی ایران است و اقتدار و امنیت این کشور در منطقه حاکی از تلاش نیروهای ورزیده نظامی است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، ژنرال "چانگ وان چوان" وزیر دفاع جمهوری خلق چین در راس هیئتی بلند پایه ، ضمن بازدید از دستاوردهای یگان های ویژه ناجا از نزدیک شاهد اجرای مانور اقتدار و نمایش تجهیزات و ادوات نوین این یگان بود.

وی در حاشیه این مراسم اظهارداشت: از اینکه در جمع نیروهای نظامی ایران مخصوصا یگان ویژه هستم، بسیار خوشحالم و از اجرای برنامه های بسیار زیبا و پر اقتدار و افتخار آمیز این یگان لذت بردم.

"چوان" با اشاره به تجهیزات نوین یگان ویژه ناجا، افزود: ابزار و تجهیزات این یگان بسیار خوب و پیشرفته است، از همه مهم تر هماهنگی بسیار نزدیک و با صلابت در بین نیروها وجود دارد که فقط با تمرین زیاد به بار می نشیند که در برنامه های این یگان ملموس است .

"وزیر دفاع جمهوری خلق چین " با اشاره به اهمیت سفر خود به جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: ما در این سفر و در بازدید از یگان ویژه متوجه شدیم که چرا در کشورهای اطراف خاورمیانه مشکلاتی نظیر ناامنی وجود دارد اما اقتدار جمهوری اسلامی ایران، امنیت آن و نیز اهمیتش در منطقه حاکی از تلاش و وجود نیروهای ورزیده نظامی آن خصوصاً یگان ویژه است؛ هماهنگی میان این نیروهای نظامی، امنیت در این سرزمین را میسر ساخته که این نشانه قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

این مقام ارشد نظامی جمهوری خلق چین در پایان ضمن اهدای لوح و نشان مخصوص کشور خود به معاون هماهنگ کننده یگان های ویژه ناجا، تصریح کرد: یگان ویژه چین بسیار تمایل دارد تا با شما همکاری داشته باشد و آموزش های تخصصی را از این یگان فرابگیرد تا هر دو کشور برای تامین و حفظ امنیت خود تلاش کنند.

در ابتدای این دیدار، سردار مهندس "جواد شاهی" معاون هماهنگ کننده یگان های ویژه ناجا در دیدار با وزیر دفاع خلق چین، گفت: از حضور شما و هیئت همراه تان در یگان ویژه ناجا بسیار خرسندیم و امیدواریم گام های موثری در راستای گسترش و تعاملات فی مابین دو کشور برداشته شود.

کد N1551599

وبگردی