آفتاب

بازدید جهانگیری از طرح های اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج کرمان

بازدید جهانگیری از طرح های اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج کرمان

کرمان - ایرنا - معاون اول رئیس جمهوری در دومین روز سفر به استان کرمان از 2 طرح اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج (شهر نمونه اقتصاد مقاومتی) بازدید کرد.

به گزارش ایرنا اسحاق جهانگیری روز سه شنبه به همراه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استان و محلی از کارخانه آبمیوه بعنوان طرح اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه گنج بازدید کرد.
این کارخانه در زمینی به مساحت 2 هکتار احداث شده است و مرحله اول آن با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال روزانه 50 هزار پاکت آبمیوه تولید می کند.
مرحله دوم این کارخانه شامل روغن کشی از کنجد با اعتبار 20 میلیارد ریال در حال احداث است.
همچنین معاون اول رئیس جمهوری از کارگاه قالی بافی شهرستان قلعه گنج نیز بازدید کرد.
کارگاه قالی بافی قلعه گنج طی تفاهم نامه ای بین شرکت فرش کرمان با بنیاد علوی راه اندازی شده و از سال گذشته 84 دار قالی فعال شده و 74 دار قالی بافی نیز در منازل در حال فعالیت است.
تاکنون 12 دار قالی برش داده شده و 120 نفر در دوره های آموزش قالی بافی شرکت کرده اند که بنیاد مستضعفان خریداری قالی های بافته شده را برای 2 سال تضمین کرده است.
شهرستان قلعه گنج از سال 93 طی تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی معرفی شده است.
قلعه گنج در 430 کیلومتری جنوب کرمان است و اکثر مردم این منطقه به کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند.
کرمان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است و برای اجرای برنامه های این حوزه به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم شده است.
معاون اول رئیس جمهوری که روز دوشنبه از طریق فرودگاه سیرجان وارد استان کرمان شد، پس از افتتاح مجموعه ورزشی و کارخانه گندله سازی شماره 2 مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر با ظرفیت پنج میلیون تن در سیرجان راهی جنوب استان کرمان شد.
شرکت در نشست های توسعه منطقه ای و ستاد اقتصاد مقاومتی استان، بازدید و افتتاح چند طرح اقتصادی و عمرانی از برنامه های اسحاق جهانگیری در ادامه این سفر 2 روزه به شهرستان های جنوب کرمان است.
مرحله اول نیروگاه سیکل ترکیبی نیروگاه کهنوج و کارخانه تیتانوم نیر امروز سه شنبه در سفر معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: فاطمه نوری جهانگرد
7429/1042
کد N1551258

وبگردی