آفتاب
خبر

تاکید بر سرمایه‌گذاری مشترک با ایتالیا

تاکید بر سرمایه‌گذاری مشترک با ایتالیا

در همایش فعالان اقتصادی استان لمباردیا ایتالیا در اتاق ایران، بر لزوم رفع موانع تجاری، افزایش دیدارهای تخصصی با تولیدکنندگان ایران، ...

اتاق بازرگانی ایران:در همایش فعالان اقتصادی استان لمباردیا ایتالیا در اتاق ایران، بر لزوم رفع موانع تجاری، افزایش دیدارهای تخصصی با تولیدکنندگان ایران، سرمایه‌گذاری مشترک و فاینانس پروژه‌های زیرساختی تاکید شد. این همایش با حضور فرهاد شریف، مشاور دبیرکل اتاق ایران در امور بین‌الملل، مائورو کانچاتوری سفیر ایتالیا، مایکل ورنا رئیس اتاق بازرگانی لمباردیا و فعالان اقتصادی دو کشور روز گذشته در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد. در این همایش فرهاد شریف اشتیاق دوطرفه بین ایران و ایتالیا را فرصتی برای توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور دانست و گفت: در سفر هیات‌های مختلفی به دو کشور، همواره بر تعمیق روابط اقتصادی و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک تاکید و بسترهای رشد روابط توسط فعالان اقتصادی پایه‌ریزی شده است. مائورو کانچاتوری، سفیر ایتالیا در تهران نیز ضمن قدردانی از اتاق ایران برای نزدیک کردن بخش‌های اقتصادی دو کشور، بر اهمیت اشتراکات تجاری و اشتیاق تجار در جهت توسعه روابط تاکید کرد و گفت: بیش از هزار سال است که تجار زبده دو کشور را به یکدیگر نزدیک کرده‌اند. سفرهای یک سال اخیر هیات‌های ایتالیایی فقط برای یافتن فرصت‌های همکاری با ایران نبوده و در عمل شاهد رشد در روابط اقتصادی بین دو کشور هستیم.

 

کانچاتوری فرصت‌های همکاری بین دو کشور را متنوع دانست و افزود: بنگاه‌های کوچک و متوسط در ایتالیا نقش مهمی در اقتصاد دارند و می‌توانند با ایجاد کار مشترک با همتایان ایرانی خود، تولیدات را به بازار کشورهای همسایه ایران مانند افغانستان و عراق صادر کنند. وی شباهت بنگاه‌های کوچک و متوسط ایران با ایتالیا را در مدیریت خانوادگی عنوان کرد و افزود: بسیاری از صنایع کوچک و متوسط ایران فقط با نوسازی ماشین‌آلات و فناوری‌های نوین، که با هزینه‌ای کم انجام‌پذیر است، می‌توانند نقش مؤثری در رشد اقتصادی کشور ایفا کنند و در این زمینه ایتالیا آمادگی دارد خدمت‌رسانی کند. همچنین فابریزیو سالا معاون استانداری لمباردیا، نیز بر نقش 20 درصدی این استان در اقتصاد ایتالیا تاکید کرد و گفت:900 هزار فعال صنعتی که 95 درصد آنها بنگاه‌های کوچک و متوسط هستند در استان 10 میلیونی لمباردیا نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کنند. 12 درصد از حجم مالی صادرات ایتالیا به لمباردیا تعلق دارد. سالا هدف از سفر هیات‌های اقتصادی این استان به ایران را افزایش حجم مناسبات اقتصادی و پیوند بیشتر دو کشور دانست و گفت: صادرات لمباردیا به ایران از سال قبل 27 درصد رشد داشته است. در بازگشت به ایتالیا، با بانک‌ها وارد مذاکره می‌شویم تا مشکلات موجود بر سر راه فاینانس رفته رفته برطرف شود. معاون استاندار لمباردیا ایران را قدرت اقتصادی مهم منطقه عنوان کرد و افزود:ظرفیت‌های بسیار ایران مانند، منابع غنی، نیروی انسانی تحصیلکرده و توانایی صنعتی و بازرگانی بسیار می‌تواند ایران را به یکی از برترین‌های اقتصاد دنیا تبدیل کند.

کد N1550914

وبگردی