آفتاب
مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد:

امسال از 60 تن از مفاخر علمی، ادبی و مذهبی کشور تجلیل می شود

امسال از 60 تن از مفاخر علمی، ادبی و مذهبی کشور تجلیل می شود

کرمانشاه- ایرنا- مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا پایان سال جاری از 60 تن از مفاخر علمی، ادبی و مذهبی کشور تجلیل می شود که سه تن از مفاخر کرمانشاهی در بین آنها هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همایون امیرزاده عصر دوشنبه در مراسم گشایش دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب کرمانشاه که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی این شهر برگزار شد، افزود: 33 درصد از اعتبارات وزارتخانه به صورت مستقیم به امور فرهنگی استان ها اختصاص یافته است.
وی اظهار کرد: اختصاص این اعتبارات در قالب تفاهم نامه های فرهنگی است و برگزاری نمایشگاه های کتاب یکی از پرنفوذترین فعالیت های فرهنگی کشور است.
امیرزاده با بیان اینکه امروز کرمانشاه تنها استانی است که شاهد برگزاری نمایشگاه استانی کتاب است، گفت: درصددیم تا پایان امسال 28 نمایشگاه کتاب در سراسر کشور بر پا کنیم.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 26 نمایشگاه کتاب در کشور برگزار شد، گفت: خلاء هایی در زمینه توزیع صحیح کتاب از سوی تولید کننده به مصرف کننده وجود دارد که باید رفع شود.
وی با بیان اینکه باید نظام ارزش گذاری به کتاب ارتقا یابد، گفت: اگر تمایزی بین کتابخوان و افرادی که به سمت مطالعه نمی روند ایجاد شود شاهد پررونق شدن کتابفروشی ها و کتابخانه ها می شویم.
امیرزاده افزود: این در حالیست که بیشتر شاهد خرید کتاب هستیم تا مطالعه آن. پیشنهاد می شود تا در زمینه مطالعه و کتابخوانی در سیستم آموزش و پرورش تغییری ایجاد شود تا هدف از مطالعه تنها مدرک گرایی نباشد.
به گفته وی، مطالعه برای مدرک گرایی به سمت مطالعه موردی می رود که بی فایده بوده و نتیجه ای ندارد.
امیرزاده ادامه داد: کتاب مهم ترین میراث است و اگر امروز بخوبی از این امانت پاسداشت نکنیم بی شک در برابر میراث آیندگان شرمنده خواهیم شد.
وی با اشاره به برخی از اقدام های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج کتابخوانی افزود: در همین راستا یک هزار و 600 باشگاه کتابخوانی در مدت زمانی سه ماه در کشور راه اندازی شده است.
به گفته این مسوول، تخفیف 20 درصدی خرید کتاب در کتابفروشی ها راهکار دیگر وزارتخانه برای ترویج کتابخوانی است.
405 ناشر کشور با 41 هزار عنوان کتاب در 240 غرفه در نمایشگاه کتاب کرمانشاه که به مدت 6 روز دایر است، شرکت کرده اند.
قرار شده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هفت میلیارد ریال بن خرید کتاب در این نمایشگاه عرضه کند.
شبک **7460/8066* 1917*خبرنگار:زهره کریم زاده ** تنظیم کننده:علی مولوی**انتشا ردهنده :سید محمدباقر نوربخش
کد N1550776

وبگردی