آفتاب

اجرای طرح راه آهن چهارمحال و بختیاری چشم انتظار مشارکت سرمایه گذار

اجرای طرح راه آهن چهارمحال و بختیاری چشم انتظار مشارکت سرمایه گذار

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح ملی راه آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز در محدوده این استان نیازمند مشارکت سرمایه گذار است.

قاسم قاسمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مجوز کمیسیون 215 برای اجرای طرح جدید راه آهن در محدوده چهارمحال و بختیاری اخذ شده است.
به گفته وی، طرح قدیم راه آهن در محدوده چهارمحال و بختیاری در مسیر مبارکه - سفید دشت - شهرکرد در چهار قطعه اجرا می شد که اینک تنها قطعه دوم و سوم در این استان اجرا می شود.
قاسمی با بیان اینکه عملیات اجرایی فازهای محدوده استان چهارمحال و بختیاری به طور متوسط 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: پیمانکار اجرای این طرح 12 میلیارد ریال از راه و شهرسازی طلبکار است که تا ماه آینده پرداخت می شود.
بنابراین گزارش، در عملیات اجرایی قطعه دوم از کیلومتر 42 تا 63، یک ایستگاه و 2 تقاطع غیر همسطح، یک پل اجرا می شود.
در قطعه سوم نیز از کیلومتر 63 تا 90 دارای یک ایستگاه و یک تقاطع غیرهمسطح است و 7 کیلومتر باقی مانده شامل راه های دسترسی با ایستگاه هاست.
حدود 200 دستگاه پل کوچک و چهار دستگاه تونل در مسیر اجرا می شود و در مسیر قطعه دوم این پروژه، یک تونل به طول 620 متر وجود دارد که حفاری 180 متر آن باقی مانده است.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: مطالعات جدید راه آهن استان در مسیر ارتباطی شمال به جنوب کشور است که طرح اولیه این مسیر در سال 1352 اجرا و هم اینک مطابق با پیشرفت های شهرسازی جدید احیا و به روز شده است.
قاسمی گفت: طرح جدید راه آهن اصفهان - شهرکرد - خوزستان به صورت آنتنی (رفت و برگشت) و برقی است که در مسیر مبارکه - حسن آباد - شهرکرد - بروجن - لردگان - دهدز - ایذه اجرا می شود.
به گفته وی طرح ملی راه آهن حدود 300 کیلومتر در محدوده چهارمحال و بختیاری اجرا می شود و در ادامه مسیر راه آهن قبلی است.
وی افزود: مطابق برآوردهای اولیه 120 هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح نیاز است که برآوردهای تخصصی و فنی از سوی وزارت راه و شهرسازی باید انجام شود.
قاسمی گفت: برای اجرای این طرح تقاضای همکاری و مشارکت با بانک ها و صندوق توسعه ملی شده و با مشارکت سرمایه گذار اجرای آن بزودی عملیاتی می شود.
به گفته وی، با اجرای این طرح در چهارمحال و بختیاری مسیر ریلی کشور از شمال به جنوب، 440 کیلومتر کوتاه تر می شود.
خبرنگار: نرگس کریمی** انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
7361/6021
کد N1550400

وبگردی