آفتاب
انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان:

میرهادی از همه‌گیری رقابت در آموزش و پرورش در رنج بود

میرهادی از همه‌گیری رقابت در آموزش و پرورش در رنج بود

انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به مناسبت درگذشت توران میرهادی پیام تسلیتی منتشر کرد و گفت: میرهادی از همه‌گیری رقابت در آموزش و پرورش در رنج بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک، در متن این پیام آمده است: بانو توران میرهادی مادر مهرورز کودکان ایران در آغوش خاک آرام گرفت. جست‌وجوگر خستگی‌ناپذیر عمق وجود انسانی که تا می‌زیست در پی راهی برای طرح عشق و محبت و رشد خصلت‌ها و صفات انسانی در اندیشه‌ها و عواطف کودکان، بل آدمیان بود.

او از همه‌گیری فرهنگ اسارت‌بار رقابت در آموزش و پرورش کشور در رنج بود و در تلاش  برای جایگزینی و تقویت حس همکاری، همیاری و مشارکت به جای آن بود تا سازندگی، بالندگی و آرامش را برای همه به ارمغان آورد. آری او آرام گرفت اما نه تا زمانی که بر این خاک می‌زیست که در دل خاک. چرا که هماره بر این نگاه استوار بود که:  «ما زنده به آنیم که آرام نگیریم/ موجیم که آسودگی ما عدم ماست»

اکنون جسم او و صدای او در میان ما نیست اما او پایه‌گذار اندیشه‌ای بود که سال‌ها زلال جانمان را به شمیم خوش، عطرآگین ساخته و خواهد ساخت.

اعضای انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان که خود نماد بیش از ربع قرن مشارکت، همدلی و همیاری است، فقدان این گوهر تابناک عالم کتاب و اندیشه را به مردم این مرز و بوم و کودکانش تسلیت می‌گویند و بر این عهد استوار خواهند بود آنچنان که او می‌گفت: «از این غم بزرگ، کار بزرگ بسازند.»

خدایش رحمتش کناد.

کد N1550086

وبگردی