آفتاب
گزارش خبرنگار مهر از عراق؛

ماساژ پاهای زائران اربعین/واکسی که صلواتی بر کفش ها می خورد

ماساژ پاهای زائران اربعین/واکسی که صلواتی بر کفش ها می خورد

کربلا-موکب های مستقر در مسیر نجف به کربلا فقط به توزیع غذا نمی پردازند، بلکه خدمات مختلفی نظیر ماساژ پاهای زائران، واکس کفش ها، اصلاح سر و صورت و ویزیت بیماران را در دستور کار دارند.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: این روزها موکب های مستقر در مسیر نجف به کربلا حال و هوای دیگری دارد و جمعی از عاشقان و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت در حال خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

موکب ها نماد عشق مردم به امام حسین(ع) و شهدای کربلا بوده، ایستگاه هایی که علاوه بر توزیع غذا و میان وعده های غذایی، در عرصه های دیگر نیز فعال هستند.

میلیون ها زائر عراقی، ایرانی، پاکستانی و غیره در طول مسیر نجف به کربلا از خدمات موکب های مستقر در این مسیر استفاده می کنند و بدون تردید این موکب ها در برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم اربعین نقش مهمی را برعهده دارند.

ابتکار دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت سبب شده تا در موکب های مستقر در مسیر نجف به کربلا، اقدامات متعدد و جذابی انجام شود که مورد استقبال زائران اربعین حسینی قرار گرفته است.

خدمات مختلفی نظیر ماساژ پاهای زائران، واکس کفش ها، اصلاح سر و صورت، توزیع دستمال، ویزیت بیماران و برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی از جمله اقداماتی بوده که در مسیر نجف به کربلا در حال انجام و با استقبال خوب زائران روبرو شده است.

خادمان حاضر در موکب های مسیر نجف به کربلا، خدمت به زائران اربعین را بزرگ ترین سعادت خود می دانند و امیدوار هستند که نزد امام حسین(ع) و شهدای کربلا مأجور باشند.

خدمت رسانی گسترده ای به زائران اربعین حسینی می شود

فاضل احمدی یکی از خدمت گزاران به زائران اربعین حسینی که به صورت شبانه روزی در حال تلاش و فعالیت است در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حضور در مسیر نجف به کربلا را سعادت بزرگ خود می دانم و از اینکه به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کنم، بسیار خوشحال هستم.

وی با اشاره به این نکته که خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی از جمله آرزوهای بنده بوده است، افزود: طی سال های اخیر توفیق حضور در مسیر نجف به کربلا برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی را پیدا کرده ام.

راه اندازی ایستگاه های متعدد برای خدمت رسانی به زائران اربعین

احمدی با اشاره به خدمات گسترده ای که در مسیر نجف به کربلا ارائه می شود، ادامه داد: خدمات متعددی در موکب های متعدد مستقر در مسیر نجف به کربلا به زائران اربعین حسینی ارائه می شود که هر کدام از آن هاعشق و ارادت مردم به سید و سالار شهیدان را به معرض نمایش می گذارد.

خدمات متعددی در موکب های متعدد مستقر در مسیر نجف به کربلا به زائران اربعین حسینی ارائه می شود که هر کدام از آن هاعشق و ارادت مردم به سید و سالار شهیدان را به معرض نمایش می گذارد

وی با تشریح برخی از خدمات ارائه شده در موکب های مستقر در مسیر نجف به کربلا اضافه کرد: علاوه بر توزیع وعده های غذایی و میاه وعده ها میان زائران اربعین حسینی، خدمات گسترده ای در حوزه بهداشتی و درمانی و فرهنگی به زائران ارائه می شود.

احمدی عنوان کرد: راه اندازی ایستگاه ماساژ، واکس صلواتی کفش های زائران، خدمات بهداشتی و درمانی، اصلاح سر و صورت و برنامه های فرهنگی از جمله اقداماتی است که در برخی موکب ها انجام می شود.

کد N1549994

وبگردی