آفتاب

امضا 21 تفاهم نامه تجاری به ارزش 150 میلیارد ریال در نمایشگاه فناوری های نو تبریز

امضا 21 تفاهم نامه تجاری به ارزش 150 میلیارد ریال در نمایشگاه فناوری های نو تبریز

تبریز - ایرنا - دبیر چهارمین جشنواره و پیشرفته تبریز گفت: یک هزار و 700 طرح در این جشنواره حضور دارد که به واسطه آن 21 تفاهم نامه تجاری سازی به ارزش 150 میلیارد ریال بین طراحان و سرمایه‌گذاران در این نمایشگاه امضا شد.

به گزارش ایرنا، علی جهانگیری یکشنبه شب در مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز، تجاری سازی را هدف اصلی برپایی این نمایشگاه اعلام کرد و افزود: هدف فناوران برای حضور در این نمایشگاه باید شناسایی مشتری برای طرح ها باشد.
وی با بیان اینکه همزمان با برگزاری نمایشگاه 37 کارگاه برای توانمندسازی فناوران تشکیل شد، افزود: فناوران باید توان مذاکره و بازاریابی را کسب کنند تا بتوانند به اهداف خود برسند.
جهانگیری با اشاره به شرکت حدود یک هزار و 700 طرح در این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: در نمایشگاه امسال 600 طرح از استان های دیگر و 24 طرح خارجی حضور داشتند و 5 هیئت خارجی از این نمایشگاه بازدید کردند.
وی با اشاره به حمایت دولت از طرح های فناورانه خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید در سال اول تصدی مسئولیت، صندوق شکوفایی نوآوری را فعال کرد اما درصد پایینی از اعتبارات این صندوق جذب شد.
دبیر چهارمین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز با بیان اینکه 900 طرح سال گذشته دراین نمایشگاه شرکت داشتند، گفت: به بیش از 700 طرح شرکت کننده ایمیل زدیم اما تنها کمتر از 100 نفر به ما پاسخ دادند.
جهانگیری با بیان اینکه از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان رتبه چهارم یا پنجم کشور را دارا هستیم، افزود: 470 طرح فناورانه به عنوان متقاضی دانش بنیان ثبت نام کردند که مدارک بیش از نصف این تعداد ناقص است.
چهارمین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو ربع رشیدی از بیستم تا بیست و سوم آبان ماه جاری در محل نمایشگاه های بین المللی این کلان شهر برگزار شد.
خبرنگار:نعمت مرادپور**انتشاردهنده: محسن تهوری
6120/518 * شبس * 1574

6132
کد N1549731

وبگردی