آفتاب
مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق:

وحدت رمز حیات جهان اسلام/اربعین جریانی برای کل بشریت است

وحدت رمز حیات جهان اسلام/اربعین جریانی برای کل بشریت است

کربلا- مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق وحدت را رمز حیات جهان اسلام دانست و گفت: اربعین جریانی برای کل بشریت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام نجف نجفی روحانی در  نشست علمی تخصصی اربعین و همگرایی امت اسلامی در کربلای معلی وحدت و همبستگی مسلمانان در شرایط کنونی جهان را ضروری دانست و بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) پرچمدار وحدت آفرینی در میان مسلمانان و قرآن کتابی وحدت آفرین است.

وی با یادآوری اینکه رمز حیات جهان اسلام وحدت و انسجام امت اسلامی است، بیان کرد: اندیشمندان و علمای جهان اسلام همواره بر لزوم وحدت ملت های مسلمان تاکید دارند.

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در ادامه سخنان خود با یادآوری نقش و رسالت خطیر علمای اهل تشیع و تسنن در گسترش و همگرایی امت اسلامی، بر لزوم حرکت در این مسیر تاکید کرد.

حجت الاسلام نجفی روحانی همچنین با اشاره به ابراز ارادت و محبت به اهل بیت در کتاب و منابع اهل سنت، حضور ائمه جمعه و جماعات و همچنین علمای اهل سنت در مراسم اربعین را نشانه این محبت دانست.

وی با تاکید بر اینکه دلهای انسان های آزاده در اربعین به سوی کربلا کشیده می شود، گفت: در مراسم عظیم اربعین موحدان چه شیعه، چه سنی و چه اهل کتاب حضور دارند.

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در ادامه سخنان خود از علما به عنوان حافظان دین خدا یاد کرد و از آنها خواست با حضور مستمر و قوی در صحنه های مختلف مبانی و اصول وحدت اسلامی را تبیین و تشریح کنند.

حجت الاسلام نجفی روحانی اربعین را جریانی برای کل بشریت و نماد انسجام و همبستگی ملل توصیف کرد و گفت: اربعین فراخوان، بازخوانی و استمرار عاشورا است و انسان های آزاده ای که ظلم وستم را تحمل نمی کنند دراین مراسم ندای مبارزه با ظلم واستکبار را سر می دهند.

وی افزود: امام حسین (ع) کشتی نجات است و میلیون ها انسان از سراسر جهان با حضور در مراسم اربعین ندای امام شان را لبیک می گویند. 

کد N1549641

وبگردی