آفتاب

شهردار تهران و رئیس مجلس ملی مجارستان بر گسترش همکاری در بخش حمل و نقل تاکید کردند

شهردار تهران و رئیس مجلس ملی مجارستان بر گسترش همکاری در بخش حمل و نقل تاکید کردند

تهران- ایرنا- محمدباقر قالیباف شهردار تهران ضمن دیدار و گفت و گو با لازلو کوور رئیس مجلس ملی مجارستان بر گسترش همکاری های تهران و بوداپست در زمینه حمل و نقل، فرهنگی و توریستی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از شهرداری تهران، محمدباقر قالیباف روز یکشنبه در این دیدار اظهار کرد: تهران و بوداپست سابقه خوبی در زمینه همکاری در حوزه حمل و نقل دارند که در آینده می توان آن را به سایر حوزه ها از جمله مسائل اقتصادی و صنعتی توسعه داد.
شهردار تهران همچنین به روند نوسازی و مدرن سازی ناوگان اتوبوس های برقی تهران اشاره کرد و گفت: در سفری که به مجارستان داشتم بر همکاری در حوزه های فرهنگی و اقتصادی تأکید شد.
وی تصریح کرد: اگر ارتباطات فرهنگی و توریستی بین تهران و بوداپست شکل گیرد، زمینه توسعه فرهنگی و علمی به منظور گسترش ارتباطات متقابل نیز فراهم می شود.
لازلو کوور رئیس مجلس ملی مجارستان نیز در این دیدار با اشاره به رشد همکاری اقتصادی بین 2 کشور اظهارکرد: پس از سفر نخست وزیر مجارستان به ایران همکاری های 2 کشور افزایش پیدا کرده و این تعاملات در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
وی سیاست کشور مجارستان را بازگشایی به سمت شرق ذکر کرد و گفت: همکاری ایران و مجارستان در بین کشورهای مختلف آسیایی بسیار چشمگیر است و در این میان گفت و گو بین اتاق های بازرگانی بیش از هر چیز به تحکیم همکاری ها کمک می کند.
رئیس مجلس ملی مجارستان اظهار کرد: خواهرخواندگی بین شهرها زمانی می تواند کارایی مثبتی داشته باشد که شرکت های خصوصی 2 کشور به طور مستقل وارد عمل شوند و بین بخش خصوصی گفت و گو و همکاری شکل گیرد.
کُوور تاکید کرد: تحقیقات مختلف فرهنگی، شرق شناسی و ایران شناسی که در مجارستان صورت گرفته می تواند 2 ملت را بیش از گذشته به یکدیگر نزدیک کند.
وی با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری بین موسسات آموزش عالی دو کشور و بورسیه متقابل دانشجویی، خواستار گسترش همکاری های اقتصادی تهران و مجارستان بویژه در زمینه اتوبوس سازی شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9353//1625
کد N1549374

وبگردی