آفتاب
با هشدار نسبت به بروز و تشدید آسیب ها مطرح شد؛

زیرساخت‌های تفریح و تخلیه هیجان مثبت در اردبیل مطلوب نیست

زیرساخت‌های تفریح و تخلیه هیجان مثبت در اردبیل مطلوب نیست

اردبیل – مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: زیرساخت‌های اندکی برای تفریح و تخلیه هیجان مثبت در استان وجود دارد و این موضوع خود برخی آسیب‌ها را تشدید می‌کند.

بهزاد ستاری در گفتگو با خبرنگار مهر یکی از دلایل بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی را نبود زمینه‌های لازم برای تفریح و سرگرمی دانست و متذکر شد: متأسفانه نسبت به تخلیه هیجان مثبت بی‌توجهی می‌شود.

وی با اذعان به اینکه شادی هیجان مثبت است و غم و گریه هیجان منفی، ادامه داد: هر چند به دلایل فرهنگی و مذهبی برای تخلیه هیجان منفی غم برنامه‌ها و مناسبت‌هایی داریم اما در تخلیه هیجان مثبت زیرساخت‌های مناسبی تعریف نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان برگزار هر از چند گاهی جشنواره‌های مردمی را مؤثر دانست و گفت: با وجود تأثیرگذاری این برنامه‌ها به ویژه برای پاسخگویی به نیاز جوانان کافی نیست.

ستاری تأکید کرد: لازم است برای تخلیه هیجان مثبت جوانان برنامه‌هایی از جمله کنسرت‌های موسیقی، برنامه‌های ورزشی، جشن و شادی افزایش یافته و امکاناتی به این منظور اختصاص یابد.

وی متذکر شد: به عنوان مثال ما یک پیست اتومبیل‌رانی یا موتورسواری نداریم که مورد استفاده جوانان علاقه‌مند قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان مواجه با بسیاری از آسیب‌ها را منوط به برخورد منطقی با هیجانات گروه‌های سنی مختلف جامعه دانست و افزود: تنها به این وسیله می‌توان از بسیاری از آسیب‌های موجود خودداری کرد.

کد N1549284

وبگردی