آفتاب
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

دولت بازنگری در لایحه اصلاحی قانون کار را مدنظر قرار دهد

دولت بازنگری در لایحه اصلاحی قانون کار را مدنظر قرار دهد

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب درمجلس گفت: دولت بازنگری درلایحه اصلاحی قانون کار را به منظور تحقق مطالبات جامعه کارگری پیگیری کند چراکه لایحه فعلی برای نمایندگان مجلس قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمهدی مقدسی عصر شنبه در پنجمین کنگره جامعه کارگری استان مرکزی در اراک اظهار داشت: خود را مکلف می دانم ضمن دفاع از حقوق این قشر پرتلاش، مطالبات کارگران را در مجلس به سهم خود پیگیری و دنبال کنم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از لایحه پیشنهادی دولت به مجلس مبنی بر اصلاح قانون کار افزود: در این لایحه ایرادات بسیاری وجود دارد و برای نمایندگان مجلس قابل قبول نیست.

مقدسی ادامه داد: ما از دولت انتظار داریم ضمن استرداد این لایحه از مجلس با رفع ایرادات و در نظر گرفتن نظرات کارشناسان و فعالان این بخش از جامعه، نسبت به رفع نقایص اقدام کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس خاطرنشان ساخت: به تصویب رسیدن این لایحه با این وضعیت در فضای فعلی مجلس بعید به نظر می رسد.

نماینده مردم اراک ،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در فضای کنونی بازنشستگان ما رضایت کافی را ندارند و بایستی برای رفاه این قشر تلاش بیشتری صورت پذیرد.

مقدسی گفت: نظام تامین اجتماعی ما فراز و فرودهای بیشماری را داشته و آسیب جدی و دست اندازی هایی به این منابع صورت گرفت، اما سازمان تامین اجتماعی که وظیفه خدمت رسانی به بازنشستگان را بر عهده دارد، بایستی تقویت آن در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: طرح های احساسی ادغام لطمه های زیادی به این سازمان وارد کرد و منطق حکم می کند که سازمان تامین اجتماعی را از این بیماری نجات داده و به جای ادغام، تقویت این سازمان مهم را در برنامه داشته باشیم.

مقدسی گفت: از دولت می خواهیم با تقویت این سازمان زمینه بهبود خدمات درمانی و افزایش رفاه بازنشستگان را فراهم آورد چراکه امروز بازنشستگان شرایط رفاهی مناسبی ندارند.

کد N1548554

وبگردی