آفتاب

احتمال مداخله اداره کار در انتخابات انجمن صنفی خبازان کردستان

احتمال مداخله اداره کار در انتخابات انجمن صنفی خبازان کردستان

ایلنا: درآستانه تشکیل انتخابات هیات مدیره و بازرسان جدید انجمن صنفی خبازان سنندج در استان کردستان ، دبیر این نهاد صنفی کارگری از احتمال رد صلاحیت خود ویکی دیگر از اعضای فعلی این انجمن به وسیله اداره کار خبر داد.

«یدالـله صمدی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: در حالی به برگزاری مجمع عمومی انتخابات اعضای هیات مدیره و بازرسان جدید انجمن های صنفی خبازان سنندج و حومه  نزدیک می‌شویم در اقدامی تعجب بر انگیز اداره کارسنندج صلاحیت من ویکی دیگر از اعضای فعلی انجمن صنفی خبازان سنندج را رد کرده است این در حالیست که اداره کار تنها نقش ناظر و ثبت‌کننده تشکل‌های صنفی را دارد و نمی‌تواند  در این زمینه تصمیم گیرنده باشد.

صمدی در توضیح این ماجرا گفت: در روز پنجشنبه هفته  گذشته (13 آبان ماه) 15نفر از  انجمن صنفی کارگران خبازان استان کردستان برای برگزاری مجمع عمومی آینده  خود جلسه ای را با رئیس اداره کار سنندج وبرخی مسئولان  برگزار کردند که در آن  جلسه رئیس اداره کار سنندج ضمن انتقاد از عملکرد انجمن صنفی خبازان  صلاحیت  ما دو نفر از اعضای فعلی انجمن را  برای انتخابات آینده رد کرد .

او با بیان اینکه تایید نشدن صلاحیت من با عنوان دبیر  وانجمن صنفی خبازان شهر سنندج و حومه وهمکار دیگرم آقای «جمیل شهبازی » به عنوان رئیس هیات مدیره انجمن در حیطه اختیارات اداره کار سنندج نیست افزود: در جلسه مذکور رئیس اداره کار سنندج   با انتقاد از عملکردانجمن صنفی خبازان آنان را محکوم به سیاسی کاری کرد .

به گفته وی ، در هیچ  از آیین نامه های تشکلالت کارگری چگونگی و عملکرد  وحدود وظایف واختیارات نمایندگان کارگری به دخالت اداره کار اشاره ای نکرده و کارگران مجاز در مجمع صنفی خود صلاحیت انتخاب نمایندگان منتخب خود را دارند.

دبیر انجمن صنفی خبازان استان کردستان در خاتمه گفت: اگرچه رفتار اداره سنندج در خصوص رد صلاحیت نامزدهای انتخابات هیات مدیره این نهاد صنفی کارگری تعجب برانگیز است اما با این حال انجمن صنفی خبازان سنند ج با دعوت از اداره کار به عنوان عضو نظارتی در موعد مقرر مطابق آنچه قانون تاکید دارد اقدام به برگزاری انتخابات می کند .

کد N1547977

وبگردی