آفتاب
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران:

درهای پی.اس.دی تولید داخل خواهدبود/اولویت با ایستگاههای مبادله‌ای

درهای پی.اس.دی تولید داخل خواهدبود/اولویت با ایستگاههای مبادله‌ای

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: در ایجاد درهای حائل اولویت با ایستگاه‌های مبادله‌ای خواهد بود.

احمد دنیامالی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره درهای حائل در مترو تهران گفت: بزرگترین مشکل ما در پیک تایم (ساعت‌های شلوغ) است و این درها می توانند در این شرایط به عنوان محافظ مانع حادثه شوند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران تاکید کرد: نصب این درها بسیار هزینه بر است، اما بحث ما این است که اگر یک نفر در طول سال به خاطر ازدحام جانش را از دست دهد یا بر هم خوردن تعادلش، باید هزینه کنیم تا شاهد این اتفاق نباشیم.

وی گفت: اعتقاد داریم که موضوع ایمنی و جداسازی یک مقوله ای است که باید به آن بپردازیم و این اتفاقات در دیگر کشورها هم می افتد و افتاده است.

دنیامالی در پاسخ به این سوال که اولویت با چه ایستگاه هایی است، گفت: باورمان این نیست که یکساله همه را ببندیم بلکه باید متناسب در این سمت حرکت کنیم. توافقاتی هم با دوستان مترو کرده‌ایم که بر مبنای آن حرکت خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران تاکید کرد: سعی می کنیم تولید این درها را ببریم به سمت تولید داخل که هم برای اشتغال جوانان تاثیرگذار است و هم تلکنولوژی پیچیده ندارد، ضمن اینکه قیمت تمام شده را کاهش می دهد.

وی افزود: در بحث پایلوت نگاه ما این بود که قیمت تمام شده را در بیاوریم و بر این اساس منابع بگذاریم. روی این موضوع خیلی وقت گذاشتیم.

دنیا مالی با بیان این مطلب که این درهای حائل در کمتر کشوری وجود دارد، گفت: درهای حائل در کمتر کشوری ایجاد شده است. خیلی از کشورهای اروپایی هم ندارند، به عنوان نمونه لندن با این عظمت درهای حائل برای متروها ندارد. حتی خیلی از متروها مثل آلمان پله برقی هم ندارند. کسی هم ایراد نمی گیرد به دولت و شهرداری.

وی اضافه کرد: ما دنبال این هستیم که حتما به طور ویژه مقوله ایمنی را در ایستگاه قطار بپردازیم و امیدوارم در برنامه کاملی که دوستان ارائه می دهند مرحله به مرحله در این زمینه پیش برویم.

دنیامالی در خاتمه گفت: شاید برخی از ایستگاه ها نیاز به درهای حائل نداشته باشیم، ایستگاه‌های مبادله که در پیک تایم به شدت شلوغ هستند، قطعا در اولویت قرار دارند.

موضوعاتی مثل خودکشی، موضوعاتی است که در حوزه های دیگر باید به آن پرداخت که خودکشی نداشته باشیم چون شما نمی توانید برای همه ایستگاه های مترو و پل ها و... دیوار سازی کنید.

کد N1547818

وبگردی