آفتاب

امام جمعه موقت ساری : اقتدار اسلام محمدی در اربعین حسینی به نمایش در می آید

امام جمعه موقت ساری : اقتدار اسلام محمدی در اربعین حسینی به نمایش در می آید

ساری – ایرنا - امام جمعه موقت ساری گفت : اقتدار اسلام محمدی در گردهمایی اربعین حسینی برای جهانیان به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام یوسف یوسف پور در خطبه های این هفته نماز جمعه ساری با اشاره به اینکه اجتماع 20 میلیون نفری برای نخستین بار در تاریخ بشریت در مراسم اربعین پارسال شکل گرفت ، افزود : امسال بالغ بر این تعداد متشکل از مسلمان و غیر مسلمان در این آئین معنوی حضور خواهند یافت.
مسئول فرهنگی - آموزشی ستاد اربعین مازندران ، ایجاد تفرقه بین مسلمین را بزرگ ترین آرزوی دشمنانان دانست و از زائران خواست تا از هرگونه بحث جناحی و شیعه و سنی و امثال این موارد در این مراسم با شکوه پرهیز کنند.
خطیب جمعه ساری احیای عاشورا و اربعین حسینی را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی دانست و یاد آور شد : با پیروی از این فرهنگ ، همواره در مقابل دسایس گوناگون دشمنان پیروز خواهیم شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران گفت : عاشورا و اربعین مختص به ایران و یا عراق نیست و باید بکوشیم تا این واقعه سترگ جهانی و متعلق به عموم مردم دنیا شود.
وی با بیان اینکه پس از خداوند ، پیامبر اکرم و ائمه معصومین ، علما و شهدا تنها پناهگاه ما هستند، ادامه داد : شایسته است که هر زائر نیابت یک شهید را در آئین اربعین حسینی بر عهده بگیرد.
او با تاکید بر پیروی از اوامر رهبر معظم انقلاب ، خاطر نشان کرد : عراق به عنوان کشور میزبان دارای مقررات و قوانینی است که باید توسط زائران رعایت شود.
یوسف پور با اشاره به افزایش صدر در صدی زائران مازندرانی نسبت به سال گذشته شمار آنان را بیش از 44 هزار تن برشمرد و افزود : ستاد اربعین متشکل از 13 کمیته است که هدف مشترک آنها فراهم کردن زمینه سفری توام با سلامت و آرامش برای زیارت کنندگان مزار مطهر امام حسین (ع) است.
وی از مراسم اربعین حسینی به عنوان آئین جهانی و گفتمان دینی یاد کرد و گفت : بیش از 70 کشور در این گردهمایی باشکوه شرکت خواهند کرد.
خطیب جمعه ساری به ختم صلوات و قرائت قرآن و دعا تاکید کرد و از زائران خواست تا با سخنان بیهوده و نابجا به شان و منزلت این آئین بزرگ لطمه نزنند.
خبرنگار: زهره کرمی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7330/1654
کد N1547332

وبگردی