آفتاب

جزئیات اجرای طرح «حریم پاک» در مسیر اربعین اعلام شد

جزئیات اجرای طرح «حریم پاک» در مسیر اربعین اعلام شد

پویش مردمی حریم پاک جهاد مهربانی با شعار مسیر بهشتی اربعین را پاکیزه نگاهداریم به همت قرارگاه جهادی امام رضا(ع) اماده جهادی دیگر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در قالب پویش مردمی حریم پاک جهاد مهربانی با شعار مسیر بهشتی اربعین را پاکیزه نگاهداریم به همت قرارگاه جهادی امام رضا (ع) بیش از ۴۰۰۰ هزار از مشتاقان خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) را برای همراهی در طرح «حریم پاک» سامان‌دهی شدند.

پویش مردمی «حریم پاک» با هدف استفاده از ظرفیت مردمی مشتاق خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (علیه السلام) جهت بهبودبخشی وضعیت بهداشت و نظافت مسیر پیاده روی اربعین از سال گذشته کلید خورده است.

اعزام افراد داوطلب ثبت نام شده در طرح از تاریخ ۱۶ الی ۲۰ آبان ماه انجام شده است که این افراد متشکل از نیروهای جهادی و نیروهای داوطلب و خودجوش مردمی حریم پاک ۱۶۰  آشپز که جهت پخت غذای نذری در آشپزخانه حرم امیر المومنین(ع) و همچنین ۱۸۰ پزشک داوطلب جهت درمان زائران در مسیر  نجف به کربلا و همچنین نیروهای پشتیبانی در  این مسیر بهشتی خواهد بود.

مراحل اجرای طرح حریم پاک جهاد مهربانی از مسیر نجف به کربلا بدین گونه است؛

نیروهای حریم پاک جهاد مهربانی قرارگاه جهادی امام رضا ع در ۳۰ پایگاه در طول جاده ۸۰ کیلومتری نجف به کربلا خدمت رسانی می‌کنند.

- توزیع کیسه‌های زباله جهت جمع آوری زباله های فردی و رها شده در مسیر
- ارتباط گیری با موکب‌ها و توجیه سازی آنان نسبت به طرح
- توزیع کیسه های زباله بزرگ بین موکب‌ها جهت جلوگیری از تجمع زباله
- تخصیص سطل های زباله بزرگ در محل‌های شلوغ‌تر و موکب‌های بزرگ
- ارائه سایر خدمات مورد نیاز موکب‌های محل اسکان پایگاههای طرح

کد N1546692

وبگردی