آفتاب

فعالیت شوراهای اسلامی مکمل کار نمایندگان مجلس است

فعالیت شوراهای اسلامی مکمل کار نمایندگان مجلس است

زنجان - ایرنا - رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت شوراهای اسلامی در سطح خرد، مکمل کار نمایندگان مجلس در سطح کلان است.

سید مرتضی خاتمی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی استان زنجان افزود: اگر شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، اختیار لازم برای تصمیم گیری و تصمیم سازی را نداشته باشند، کار نمایندگان مجلس هم ابتر می ماند.
وی یادآورشد: فعالیت و تصمیم گیری نمایندگاه مجلس و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در روستاها و محیط شهرها با هم تلاقی دارد.
خاتمی اظهار کرد: موضوعی همچون عوارض شهرداری ها، مالیات و مالیات بر ارزش افزوده همه با تعامل میان نمایندگان مجلس و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، پیگیری می شود.
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بناست پایه های دموکراسی و انتقال خواسته های مردم توسط شوراها انجام گیرد، باید تمام ارکان آن به شکل تمام رعایت شود.
وی خاطرنشان کرد: قانون جامع مدیریت شهری از پایین به بالا پی ریزی، تهیه و در وزارت کشور بررسی شده و انتقادهایی به خروجی آن از سوی همه شوراها وارد است.
خاتمی با بیان اینکه قانون مدیریت جامع شهری در دنیا بسیار فراگیر است، ادامه داد: در قانون جامع مدیریت شهری طراحی شده فعلی، برخی مسائل مورد توجه قرار نگرفته و این موضوع نشان دهنده جامع نبودن آن است.
رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی بررسی اجزای مختلف این قانون جامع را نیازمند کار طولانی خواند و گفت: می توان با استفاده از نتایج مباحث هسته های کارشناسی شوراهای استان ها اجزای این قانون را مورد بحث و بررسی قرار داد و در نهایت در مجلس از آن حمایت کرد.
وی به مباحث مطرح در سطح شوراهای اسلامی از جمله آلودگی های زیست محیطی اشاره کرد و افزود: باید میان حفاظت از محیط زیست و ایجاد اشتغال توازن برقرار کرد، گاه آن قدر عقب عقب رفته ایم که از آن سوی پشت بام افتاده ایم.
خاتمی تاکید کرد: برای تشکیل اشتغال و تولید گاه حیات مردم را مورد تهدید قرار داده ایم و این بسیار نا مناسب بوده و تاثیر خود را گذاشته است.
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: ما بسیاری از استعدادها را داریم که باید شکوفا شود و بسیاری از چالش ها را داریم که با همکاری همدیگر قابل حل است.
در این نشست اعضای شورای استان و نمایندگان شهرستان های استان زنجان مسائل مبتلا به مناطق خود را با نمایندگان حاضر در جمع مطرح کردند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشاردهنده: رویا رفیعی
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان زنجان به کانال http://www.telegram.me/irnazanjaan بپیوندید.
کد N1546501

وبگردی