آفتاب

ضرورت جابه‌جایی 50 روستا در آذربایجان شرقی

ضرورت جابه‌جایی 50 روستا در آذربایجان شرقی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه حدود 600 روستا در استان نیاز به بازنگری در طرح هادی روستایی دارند، گفت: ...

دنیای اقتصاد– تبریز:مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه حدود 600 روستا در استان نیاز به بازنگری در طرح هادی روستایی دارند، گفت: اعتبارات اجرای طرح هادی در روستاها در سال‌جاری 230 میلیارد ریال است. حافظ باباپور اظهار کرد: برای بازنگری طرح هادی در این روستاها، 200 میلیارد ریال اعتبار لازم نیاز است که معادل کل اعتبارات بنیاد مسکن در استان بوده و آن هم امکان‌پذیر نیست.

 

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن تنها توانایی تامین اعتبار برای بازنگری طرح هادی در 50 روستا را دارد، افزود: مشارکت مردمی در روستاها برای بازنگری طرح هادی و اجرای این طرح‌ها الزامی است.باباپور گفت: برای تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان طرح هادی تهیه شده که با تامین اعتبار و با اولویت‌بندی این طرح در روستاهای استان اجرا می‌شود.وی با بیان اینکه از 1950 روستای بالای 20 خانوار استان، در 750روستا اجرای طرح هادی انجام گرفته، افزود: در 50 درصد واحدهای مسکونی روستایی نیز مقاوم‌سازی صورت گرفته است.باباپور جابه‌جایی 50 روستا در استان را ضروری دانست و افزود: روستاهایی که در معرض سیل و آسیب‌های طبیعی و رانش و زلزله قرار دارند بر حسب اولویت جابه‌جا خواهند شد.

کد N1546326

وبگردی