آفتاب

خبرهای خوب ظریف از رومانی

خبرهای خوب ظریف از رومانی

وزیر امورخارجه، جمهوری اسلامی ایران را دارای ظرفیت های بسیاری عنوان کرد و گفت: آینده بسیار خوبی برای روابط اقتصادی ایران و رومانی فراهم است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرنگار اعزامی ایرنا، محمد جواد ظریف روز چهارشنبه در ادامه سفر به رومانی در همایش اقتصادی رومانی و ایران افزود: ایران در یک محیط ناامن قرار گرفته اما به دلیل حضور فعال مردم در اقتصاد از امنیت باثباتی برخوردار است.
وی تصریح کرد: تلاش ایران و رومانی توسعه روابط دو کشور است و در این راستا از ظرفیت های بالایی برخوردارند.
رییس دستگاه دیپلماسی ایران به سفر وزیر امورخارجه و رییس اتاق بازرگانی رومانی به تهران اشاره کرد و اظهارداشت: شاهد آینده بسیار خوبی برای روابط اقتصادی میان دو کشور رومانی و ایران خواهیم بود.

ظریف یادآور شد: ایران می تواند مسیر دسترسی دریایی به آب های اقیانوس هند باشد. در حوزه ترانزیت نیز در دریای عمان و خلیج فارس، ایران و رومانی می توانند نقش اساسی ایفا کنند.
وی اظهار امیدواری کرد با اراده سیاسی و تمرکز کارآفرینان دو کشور آینده بسیار خوبی را برای روابط دو کشور شاهد باشیم.
به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه شنبه در آغاز دور جدید سفر به اروپای شرقی وارد بخارست پایتخت رومانی شد.
سفر ظریف به رومانی به دنبال سفر اسفندماه سال گذشته وزیر امورخارجه رومانی به ایران است که از وی برای سفر به بخارست دعوت کرد.

ظریف صبح امروز با همتای رومانی خود دیدار کرد و پس از آن وزیران امور خارجه ایران و رومانی دو سند همکاری مشترک امضا کردند. وزرای خارجه ایران و رومانی ظهر امروز به وقت رومانی ادامه گفت و گوها و مذاکرات خود را خواهند داشت.
رییس دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه سفر به بخارست با نخست وزیر، رییس جمهوری و رییس پارلمان رومانی دیدار و گفت و گو می کند.
دیدار با ایرانیان مقیم رومانی و سخنرانی در کنفرانس مبارزه با افراطی گری و تروریسم که توسط دفتر مطالعات سیاسی رومانی برگزار می شود از دیگر برنامه های ظریف در بخارست است.


حدود 30 نفر از فعالان اقتصادی ایران در راستای توسعه مناسبات و تحقق اهداف اقتصادی پسابرجام محمدجوادظریف وزیر امور خارجه کشورمان را در این سفر همراهی می کنند.
این فعالان بخش خصوصی در زمینه های بانکی، انرژی، حمل و نقل، پزشکی و دارویی، معدن، قطعات خودرو و ماشین آلات کشاورزی هستند.
به گفته سفیر ایران در رومانی حجم مبادلات اقتصادی هم اکنون 250 میلیون یورو است که برای رسیدن به یک میلیارد یورو هدفگذاری شده است.
مبادلات از رومانی عمدتا ماشین آلات است و از ایران خشکبار و نفت محصولات پتروشیمی و چرم صادر می شود.

49310

کد N1545988

وبگردی