آفتاب

نماینده مجلس: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین امتیاز بزرگ برای استان کرمانشاه است

نماینده مجلس: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین امتیاز بزرگ برای استان کرمانشاه است

قصرشیرین- ایرنا- نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین یک حق و امتیاز بزرگ برای استان کرمانشاه و از جمله این شهرستان مرزی است.

فرهاد تجری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: منطقه آزاد تجاری، مطالبه ای مهم برای مردم و همچنین مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی است.
وی اظهار کرد: در سفر رییس جمهوری به استان کرمانشاه، ایجاد منطقه آزاد تجاری در شهرستان قصرشیرین پیشنهاد شد و پس از سفر هیات دولت با تلاش های مدیریت ارشد استان و شخص استاندار، این مهم پیگیری شد.
تجری بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته و رایزنی های نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با هیات دولت، این طرح در شورای مناطق آزاد تجاری به تصویب رسید و به هیات دولت تحویل داده شد.
وی اظهار کرد: هفته گذشته نیز در جلسه ای که با رییس جمهوری و دکتر نهاوندیان، معاون پارلمانی وزیر کشور و تعدادی از معاونان رییس جمهوری برگزار شد، این خواسته دوباره مطرح شد.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر این طرح به مناطق پیشنهادی الحاق شود باید آن را در مجلس تصویب شده تلقی کنیم و در غیر این صورت روند تصویب آن با تاخیر خواهد بود و ممکن است در مجلس مورد استقبال قرار نگیرد.
تجری گفت: تمام تلاش ما بر این است که این فرآیند طی شود و این اقدام تحول ساز در سرنوشت مردم استان و به ویژه مردم شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب محقق شود و نوید بخش آینده ای بهتر برای مردم منطقه باشد.
با تصویب طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین توسط هیات دولت، این طرح همراه با الحاق به لیست پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی شامل لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی برای طی تشریفات قانونی و تصویب از سوی نمایندگان مردم، به خانه ملت ارایه می شود.
طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین مورد تاکید رییس جمهوری در جریان سفر ایشان به استان کرمانشاه در تیرماه 95بود که این مهم اکنون در مسیر اجرایی قرار دارد.
رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار و همچنین ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان از مزایای ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت، دارای 2 مرز رسمی و فعال پرویزخان و قصرشیرین است.
بیش از 54 درصد از حجم صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی و بین المللی پرویزخان قصرشیرین انجام می شود.
7079/1354
خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:پروانه امانی
کد N1545593

وبگردی