آفتاب

شهردار تبریز: چشم انداز روابط با آلمان روشن و سازنده است

شهردار تبریز: چشم انداز روابط با آلمان روشن و سازنده است

تبریز - ایرنا - شهردار تبریز با اشاره به قابلیت های اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی و شهر تبریز، افق ارتباط و همکاری با شرکت های آلمانی را روشن و سازنده توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، صادق نجفی روز سه شنبه در دیدار با وزیر اقتصاد، کار و ترافیک ایالت نیدر زاکسن آلمان و هیات بلند پایه اقتصادی تجاری و سرمایه گذاری این ایالت اظهارکرد: ایران و آلمان از دیرباز روابط تنگاتنگ تجاری و اقتصادی داشته اند و با توجه به اینکه تبریز یکی از شهرهای مهم صنعتی ایران است ارتباطات صنعتی بین تبریز و ایالت های مختلف آلمان بسیار گسترده بوده است.
وی ادامه داد: همه ساله در هامبورگ و هانوفر نمایشگاه فرش دستباف برپا می شود و بیش از 100 هنرمند در این نمایشگاه شرکت می کنند.
شهردار تبریز با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان «شهر جهانی بافت فرش» یادآوری کرد: هنر فرش تبریز همواره مورد توجه شهروندان آلمانی بوده و با توجه به این اقبال عمومی می توان این ارتباط را گسترده تر و نسبت به راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش دستبافت تبریز در ایالت های مختلف آلمان اقدام کرد.
شهردار تبریز با تاکید بر گسترش ارتباطات صنعتی و تجاری اعلام کرد: شهرداری تبریز آمادگی گسترش ارتباط با ایالت نیدر زاکسن آلمان را برای بهره گیری از صنایع نوین این کشور در بهبود زیرساخت های شهری در زمینه های پسماند، حمل و نقل و فضای سبز را دارد.
وی همچنین نسبت به گسترش ارتباطات فرهنگی بین شهرهای هانوفر و تبریز تاکید کرد.
وزیر اقتصاد، کار و ترافیک ایالت نیدر زاکسن آلمان نیز در این دیدار گفت: شهر تبریز یکی از شهرهای پرافتخار ایران است و بسیاری از فناوری ها از این شهر وارد ایران شده اند.
اولاف لیس ادامه داد: ایران و آلمان از دیرباز رابطه سنتی و تاریخی داشته اند و انتظار می رود از این پس با رفع تحریم ها این رابطه گسترده تر شود.
وی به گسترش روابط از طریق برگزاری نمایشگاه های مختلف فرهنگی و صنعتی و اقتصادی تاکید کرد و گفت: توسعه روابط با رفت و آمد و رایزنی و انجام فعالیت های مشترک حاصل می شود.
به گزارش ایرنا، هیات اقتصادی ایالت نیدرزاکسن آلمان به سرپرستی وزیر اقتصاد این ایالت در سفر به آذربایجان شرقی با هیات رئیسه، هیات نمایندگان، صنعتگران، تجار و فعالان بخش اقتصادی استان دیدار و از تعدادی واحد صنعتی و تولیدی استان دیدن کردند.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشاردهنده:محمد رستگار
3071/6183
کد N1545016

وبگردی