آفتاب
برای توسعه صادرات در بخش کشاورزی؛

اختصاص مشوق‌های صادراتی بیشتر در دولت پیگیری می‌شود

اختصاص مشوق‌های صادراتی بیشتر در دولت پیگیری می‌شود

زنجان- قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی از برنامه ریزی ویژه برای توسعه صادرات در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: در این زمینه اختصاص مشوق‌های صادراتی بیشتر در دولت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل آقایی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران به سیاست های کلی تشویقی برای حمایت از کشاورزان اشاره کرد و افزود: سیاست های مجلس در حوزه کشاورزی به صورت کلان است و دولت در زمینه توسعه صادرات در بخش کشاورزی برنامه ریزی ویژه دارد.

وی ادامه داد: سیاست دولت در این بخش بازار در مقابل بازار است. کشور ما ۸۰ میلیون جمعیت دارد و کشورهای مختلف خواهان صادرات به کشور ما هستند که ما نیز در مقابل خواهان صادرات محصولات مختلف خود به این کشورها هستیم.

آقایی با بیان اینکه طی سه سال گذشته تراز صادرات و واردات ازحدود هشت میلیارد دلار به زیر ۳ میلیارد دلار رسیده است، افزود: این کاهش بیانگر این است که بیش از پنج میلیارد دلار از واردات کم شده و به صادرات محصولات کشور افزوده شده است.

وی ارائه مشوق در زمینه صادرات و واردات مرکبات و محصول کشمش را یادآور شد و گفت: به طور مثال دولت در مقابل صادرات کشمش بحث مشوقی واردات موز را اجرا کرده است که نتیجه خوبی داشته است.

آقایی گفت: مشوق‌های صادراتی بیشتر در دولت پیگیری می‌شود و برای توسعه صادرات در بخش کشاورزی برنامه ریزی ویژه در زمینه اختصاص مشوق های صادراتی صورت گرفته شده است.

کد N1544980

وبگردی