آفتاب

بهره برداری 714 اتاق ویژه زایمان طبیعی در 32 شهر کشور از طریق ویدئو کنفرانس

بهره برداری 714 اتاق ویژه زایمان طبیعی در 32 شهر کشور از طریق ویدئو کنفرانس

سمنان ایرنا- بهره برداری از 714 اتاق ویژه زایمان طبیعی مراکز درمانی 132 شهر کشور روز سه شنبه همزمان با آیین افتتاح 6 اتاق زایمان طبیعی مرکز آموزش امیرالمومنین (ع) شهر سمنان با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی از سوی وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معاون اجرایی معاونت درمان وزارت کشور در حاشبه آیین بهره برداری اتاق زایمان طبیعی در مرکز درمانی امیرالمومنین سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود : اتاق ال. دی. آر. ویژه زایمان طبیعی برای افزایش زایمان طبیعی در راستای طرح تحول نظام سلامت و با هدف کاهش سزارین به بهره برداری رسیده است.
علی شهرامی اظهار داشت : باوجود فضا و شرایط بد زایمان سزارین و رعایت نکردن احترام مادران به عنوان یکی نقایص این بخش، هنوز مادران به زایمان سزارین تمایل دارند.
وی افزود : افزایش تعرفه سزارین و آموزش 360 هزار مادر ایرانی از جمله مواردی بود که موجب شد تا زایمان سزارین در کشور کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد : طبق برنامه ریزی های انجام شده در مرحله اول هزار و 800 اتاق ال.دی.آر ویژه زایمان طبیعی در دستور کار قرار دارد که تاکنون 714 تخت یا اتاق در 132 شهر کشور به بهره برداری رسیده است.
شهرامی تعداد اتاق های ویژه زایمان طبیعی در استان سمنان را در مجموع 14 اتاق برشمرد و گفت : این اتاق ها علاوه بر برخورداری از آرامش، رغبت مادران به زایمان طبیعی و افزایش هرچه بیشتر سلامت کودکان را به همراه دارد.
معاون اجرایی معاونت درمان وزارت کشور ادامه داد : برای تجهیز هر اتاق ویژه زایمان طبیعی به بیش از 600 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
شهرامی با بیان این که 6.5 درصد بر اساس شاخص پایه، شاهد کاهش سزارین در کشور بوده ایم، تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت ، سزارین در کشور 11 درصد کاهش داشته است.
وی با بیان این که ایران هنوز در رتبه های نخست جدول دنیا در زایمان طبیعی قرار دارد ، گفت : اولین علت مرگ میرمادر و کودک در کشور بیماری غیرواگیر بعد از بیماری های واگیر است.
معاون اجرایی معاونت درمان وزارت کشور یادآور شد : برای بهبود شرایط و افزایش خدمات درمانی و بهداشتی در کشور 80 هزار میلیارد ریال اعتبار به بیمه سلامت کشور اختصاص یافته است.
برای بهره برداری 14 اتاق زایمان طبیعی استان سمنان 15 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/
خبرنگار: امیرحسین کاشی منش **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
کد N1544621

وبگردی